Awaria lub niedoładowany akumulator

Zaczęty przez Michal.malec, Luty 21, 2020, 22:29:23

Poprzedni wątek - Następny wątek

Michal.malec

Posiadam centrale OptimaGSM-PS od 3 lat i niedawno panele TPR wyświetlają komunikat ,,Awaria lub niedoładowany akumulator". Pierwsze co przyszło mi do głowy to trzeba doładować akumulator (Bosch 12V 7 Ah - miał napięcie minimalnie poniżej 12V mierzone bez obciążenia). Doładowałem go, ale problem nie ustąpił. Stwierdziłem, że go podmienię z innej centrali alarmowej o tych samych parametrach, ale dalej błąd nie ustępuje. Jeżeli wszystko jest podłączone i wyłącze zasilanie główne to centrala nie przechodzi na zasilanie akumulatorowe, tylko się wyłącza. Sprawdzałem zaciski przewodów akumulatora i są w porządku. Dodam, że po podłączeniu akumulatora do centrali zaczyna się trochę grzać. Centrala jest już po gwarancji. Czy zostaje mi tylko wysłanie centrali do serwisu?

BK


poppysmic

Kup nowy aku i jak podepniesz to centrala potrzebuje troche czasu, az zdiagnozuje, ze aku juz jest ok, wtedy alert ustapi. Jesli aku sie grzeje, to tym bardziej, od razu do utylizacji.