Załączanie IQPLC po rozbrojeniu wg timera

Zaczęty przez Ms_ki, Kwiecień 28, 2018, 14:49:14

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ms_ki

Witajcie
Walczę z prostym tematem i nie mogę sobie poradzić.

Timer 1 działa w godz 21 do 6 rano i jeśli wieczorem rozbrajam alarm z pełnego czuwania to jeśli mam aktywny timer to zapali mi on światło w przejściu, które sam sobie wyłącze. Mimo prób nie wychodzi mi to. Centralka OPTIMAGSM

robertm

W konfiguracji z zrzutu O25 załączy się tylko na ułamek sekundy niezauważalny dla człowieka.
Domyślam się że światło ma załączać się na zadany czas i do tego trzeba użyć przekaźników czasowo-licznikowych.
W załączniku przykład - wyjście załączy się na 120 s.
Proszę też pamiętać o zaznaczeniu w konfiguracji wyjścia : Załączane przez: Logic processor


Ms_ki

A jeśli ma się poprostu ma się załączyć do czasu wyłączenia   np przez wyłącznik dzwonkowy ?

robertm

Oczywiście też jest taka możliwość - nie było pełnych założeń to dla przykładu podałem możliwość sterowania czasowego.
Jeżeli wyłączanie ma być przez wyłącznik dzwonkowy - to można skorzystać z setr (SetReset)

Ms_ki

W sumie wybrałem Pana rozwiązanie z PONS jest wygodniejsze :-) ale niestety po zaprogramowaniu w dalszym ciągu nie działa mimo oznaczenia o25 jako sterowae przez LP.

Jak rozbrajam np z pilota Areo z prłnego czuwania to i tak nie załącza światła nie wiedzieć dlaczego.

Ms_ki

Dorzucam jeszcze wygenerowany skrypt

int as1;
int as1p;
int ip1;
int ip1p;
int M1;
int O25;
int tk1;
main(){
gbenv();
as1p=as1;p1p=p1;ip1p=ip1;while(1){
gbenv();
O25=geto(25);
if((ip1p==1&&ip1==0)){
O25=1;
};
if((ip1p==1&&ip1==0)){
O25=0;
};
if((as1p==1&&as1==0)&&tk1==1){
M1=1;
} else {
M1=0;
};
O25=pons(0,M1,0,120);
as1p=as1;ip1p=ip1;
seto(25,O25);
};
};

robertm

a IO-IQPLC jest widoczne prawidłowo w systemie ?
Można prosić o zrzut z zakładki Hub-IQPLC?

Ms_ki

Prosze bardzo

Nie wiedzieć dlaczego w aplikacji zarządzającej  RopamOptima zauwazyłem że pokazuje błąd o treści (Awaria Przetwarzania skryptu logiki)

robertm

Proszę przesłać w takim razie plik konfiguracyjny na -email serwisu sprawdzimy gdzie jest błąd.
W pamięci zdarzeń centrali powinien być dodatkowy opis wraz z linią w której jest problem.