Cześć,
to mój pierwszy post, więc chciałem się najpierw przywitać.
Trafiłem tu szukając informacji na temat systemów alarmowych. Kilka osób, z którymi rozmawiałem, od razu narzucali rozwiązanie oparte na firmie na S. Poczytałem trochę i doszedłem do wniosku, że bardzo kiepskie oceny notują aplikacje zdalne (a zależy mi, żeby to działało bezproblemowo).
Nie mam doświadczenia z żadnym systemem alarmowym, więc można powiedzieć, że jestem otwarty na wszystko.
I teraz do sedna: jakie są Wasze odczucia (jako instalatorzy i użytkownicy), jeśli chodzi o podejście firmy Ropam do klienta? Mam na myśli np. pomoc techniczną / wsparcie i serwis. Czy w trakcie użytkowania trafiliście na jakiś problem, którego nie dało się rozwiązać? Czy nie żałujecie, że kupiliście / zainstalowaliście te systemy? Czy możecie je śmiało polecić?
Będę wdzięczny za Wasze opinie.
Zbiniek
Według nie system naprawdę przystępny cenowo i ze sporymi możliwościami. Co do Aplikacji mobilnej w Ropam działa to naprawdę dobrze. Co do podejścia serwisu to ja osobiście dosyć często się kontaktuje i zawsze doradzą lub pomogą. A w przypadku błędów firmware itd bardzo szybko reagują.
Ewentualne naprawy gwarancyjne, które zgłaszałem były błyskawicznie robione
Od kiedy wprowadzono moduły DIN do oświetlenia i rolet można o centralą NeoGSM-IP-64 oprzeć mały smart home, także system fajnie się rozwija.
Dziękuję serdecznie.
Sam nie wiem co mam myśleć. Na ponad 1500 zarejestrowanych użytkowników tylko jedna osoba odpowiedziała.
Wiem, że ogólnie łatwiej napisać krytyczną opinię. Z drugiej strony "na terenie wroga" trochę trudniej się "poruszać", szczególnie z opiniami. Tematu nie zamykam: może jeszcze ktoś się odważy. Chyba, że ktoś ma jakieś obiekcje do publicznych wypowiedzi. Wtedy chętnie poznam Wasze opinie w wiadomości prywatnej.
Musisz brać pod uwagę, że 99% klientów korzysta bezpośrednio z usług instalatora, bo dla ich alarm to czarna magia, dlatego na forach nie siedzą. A montaż samemu to już w ogóle porywanie się na księżyc...
Dla mnie Ropam jest naprawdę rewelacyjna firmą. Maja bardzo dobre wsparcie techniczne - dzwonisz i po paru sekundach łączysz się z wybranym działem.
Nie olewają i pomagają nawet w prostych problemach.
Aplikacja działa stabilnie i szybko.
Sprzęt jest dopracowany i się nie zawiesza.
I najważniejsze firma słucha uwagi instalatorów i szybko reaguje na wyłapane błędy - za to duży szacunek.
Minusem dla mnie jest wolny rozwój... konkurencja posiada piękne duze szklane ekrany dotykowe.
Ropam malutki, gruby ,,toporny", który wisząc na ścianie w towarzystwie wideodomofonu, sterownika pieca, rekuperacji wyglada jakby nie z tego wieku :)
Tak samo czujniki temperatury czy wilgotności - nie wyglądają za ciekawie i często klienci nie chcą ich montować w widocznym miejscu. Wiadomo o gustach się nie rozmawia, ale jednak ma to znaczenie.
Co do szybkości rozwoju to fakt, przedmówca ma rację mogło by iść szybciej, dosyć długo czekamy na aplikację pracująca w trybie poziomym (tablet na ścianie) czy też bezprzewodowe sterowniki rolet ( nowy system AIR) rynek rozwija się dziś bardzo szybko i trzeba gonić konkurencję. Ale z drugiej strony jak ma być szybko i byle jak ( czytaj np. Exta Life) to lepiej trochę poczekać 8)
Ja z kolei zastanawiam się jeszcze w tym roku nad montażem alarmu do domu (ponad 200 m kw) i też sam w sumie nie wiem na jaką firmę się zdecydować.
Mam w domu Ropama od 3 lat i sobie bardzo chwalę. Oprócz pełnienia funkcji alarmu steruje ogrzewaniem, bramami i kilkoma innymi rzeczami, działa bez zarzutu więc polecam :)