Utrata połączenia z AP-IP

Zaczęty przez grzes75, Wrzesień 29, 2016, 23:02:40

Poprzedni wątek - Następny wątek

grzes75

Witam

Zmagam się z takim problemem, że moduł AP-IP kilka razy na dzień traci połączenie z centrala.
W logu zostaje zapisany komunikat "Utrata połączenia z AP-IP" i po około 5 do 9 min połączenie powraca "Powrót połączenia z AP-IP".
Na maila wysyłany jest komunikat "Koniec sabotażu Strefy x. Moduł AP-IP powrót połączenia"
Alarm nie jest uaktywniany w tym czasie (na szczęście).
Na panelu również jest wyświetlany błąd, a w tym czasie nie można połączyć się z centralą poprzez moduł AP-IP.
Proszę o podpowiedz gdzie szukać przyczyny?
OptimaGSM-PS v2.3
TPR x2 1.4
EXP-I8
EXP-I8-RN-1
EXP-O8T-RN
RF-4
AP-IP 1.5

robertm

Witam,
Wygląda to na jakiś problem sprzętowy - z połączeniem.
Analizujemy temat.

glider33

Cytat: grzes75 w Wrzesień 29, 2016, 23:02:40
Zmagam się z takim problemem, że moduł AP-IP kilka razy na dzień traci połączenie z centrala.
W logu zostaje zapisany komunikat "Utrata połączenia z AP-IP"

Miałem dzisiaj identyczny problem. Na panelu TPR pojawił się komunikat "Brak połączenia z AP-IP" oraz pojawił się alarm sabotażowy.
Czekałem kilka minut, ale problem nie zniknął, dlatego zresetowałem centralę i po resecie problem zniknął. Zobaczymy czy sytuacja się powtórzy.

Na razie pozostaje nam czekać na wyniki analiz Ropama.

Electro-Guard

To musi być zmasowany atak terrorystyczny bo u mnie jest ta sama sytuacja tyle że odstępy pomiędzy sabotażem a powrotem były jeśli dobrze pamiętam ok 70 minut.
Stało się to nagle, bez grzebanie, bez aktualizacji, sam AP-IP zamocowany stabilnie.
Skoro koledze po restarcie pomogło to i ja jutro spróbuje i dam znać.
OptimaGSMManager 2.3
OptimaGSM-PS 3.5
TPR 1.4
AP-IP 1.8
Hub-IQPLC-D4M 1.9

glider33

Niestety restart pomógł tylko na chwilę, a problem wręcz się nasilił. W załączniku pamięć zdarzeń centrali z kilku godzin. Jak widać utrata połączenia nastąpiła kilkukrotnie.  Co ciekawe podczas błędu "utrata połączenia z AP-IP", bez problemu łączę się za pomocą aplikacji RopamOptima. Być może dlatego, że telefon z którego się łącze jest w tej samej sieci. Przy następnym błędzie zobaczę czy da się połączyć np. z LTE.

Ja również nic nie zmieniałem w centrali, ani nie robiłem aktualizacji. Mocowanie AP-IP też sprawdziłem. Optima v.2.3, TPR v.1.4.

grzes75

No to widzę, że nie jestem osamotniony  ;)
Ja to mam od momentu instalacji systemu, ale że cały czas coś tam jeszcze robiłem to problem odsunąłem na drugi plan.
Działo się tak również na poprzednich wersjach softu więc więc zmiana no nowsze nic nie wnosiła.
Poczekamy zobaczymy :)
OptimaGSM-PS v2.3
TPR x2 1.4
EXP-I8
EXP-I8-RN-1
EXP-O8T-RN
RF-4
AP-IP 1.5

robertm

Witam,
Problem był po stronie serwera RopamBridge - wykonaliśmy rano aktualizację jego oprogramowania i powinno być już OK.

grzes75

Nie wiem o której ten restart był wykonany ale właśnie sprawdziłem i tu widzę dalej ten sam błąd.

16.10.03 16:49:05 Powrót połączenia z AP-IP
16.10.03 16:41:23 Utrata połączenia z AP-IP

16.10.03 12:25:29 Powrót połączenia z AP-IP
16.10.03 12:17:48 Utrata połączenia z AP-IP
OptimaGSM-PS v2.3
TPR x2 1.4
EXP-I8
EXP-I8-RN-1
EXP-O8T-RN
RF-4
AP-IP 1.5

glider33

Sprawdziłem pamięć zdarzeń i u mnie póki co błąd nie pojawił się od wczoraj od godz. 09:40


grzes75

Niestety ja nie mogę tego potwierdzić :-\

16.10.04 07:13:15   E-mail wysłany
16.10.04 07:13:10   Powrót połączenia z AP-IP
16.10.04 07:05:28   Utrata połączenia z AP-IP

16.10.04 02:52:43   E-mail wysłany
16.10.04 02:52:37   Powrót połączenia z AP-IP
16.10.04 02:44:55   Utrata połączenia z AP-IP
OptimaGSM-PS v2.3
TPR x2 1.4
EXP-I8
EXP-I8-RN-1
EXP-O8T-RN
RF-4
AP-IP 1.5

robertm

Bardzo proszę o przesłanie pamięci zdarzeń z centrali oraz pliku log z ap-ip
Plik log można zapisać wchodząc w ustawienia ap-ip  system -> log

Electro-Guard

U mnie również jeszcze wczoraj w nocy pojawił się pojedynczy sabotaż, po dzisiejszym porannym restarcie na razie jest spokój, tyle że wracając do powodu (aktualizacja serwera), ja nie korzystam z RopamBridge'a więc chyba problem powinien mnie ominąć? Czy również jestem nieświadomie podłączony?
OptimaGSMManager 2.3
OptimaGSM-PS 3.5
TPR 1.4
AP-IP 1.8
Hub-IQPLC-D4M 1.9

Marek

Sprawdziłem u siebie i u mnie też ten problem występuje. Ciekawe, że utrata połączenia AP-IP za każdym razem dokładnie trwa 8 minut. Po Waszej aktualizacji utrata połączenia wystąpiła 6 razy.

robertm

Bardzo proszę wszystkich uczestniczących w dyskusji o przesłanie na e-mail serwis@ropam.com.pl
pamięci zdarzeń z centrali OptimaGSM oraz pliku log z ap-ip
Plik log można zapisać wchodząc w ustawienia ap-ip  system -> log

Electro-Guard

I jak u Was koledzy?
U mnie ustało.
OptimaGSMManager 2.3
OptimaGSM-PS 3.5
TPR 1.4
AP-IP 1.8
Hub-IQPLC-D4M 1.9