FGR-4 - problemy z wysyłaniem MMS

Zaczęty przez pm, Marzec 21, 2014, 16:46:05

Poprzedni wątek - Następny wątek

RobertH

Jeżeli zanika połączenie: NEO z FGR-4 to tutaj raczej jest przyczyna (połączenie musi być stałe).
Jednak nie można określić bez testów co ma ewentualnie uszkodzony port komunikacji: płyta NEO czy FGR-4.

pm

Czyli pozostaje wysyłka do serwisu obu na raz?

RobertH

Tak by było najlepiej, ale można zacząć od FGR-4+taśma, jeżeli ochrona obiektu jest krytyczna.

pm

Do modułów będę miał dostęp dopiero po 22. maja, wówczas wrócę do sprawy.

Dziękuję za pomoc.

pm

Dobry wieczór,

Jakiś czas temu moduł wrócił z serwisu z informacją, że działa poprawnie. Wskazano na wadliwe podłączenie kamer (skrętka). Jako, że ostatnio miałem trochę czasu zabrałem się po raz kolejny za próbę zmuszenia FGR4 do poprawnego działania. Jest lepiej, ale nie dobrze.

Nie ma znaczenia jak podłączone są kamery: bezpośrednio do FGR4 czy może kablem o długości 1m czy 10m, dobrym kablem koncentrycznym 75om, dedykowanym kablem do kamer CCTV (CAMSET/YAR). We wszystkich przypadkach moduł zachowuje się tak samo: wysyła MMSy a po pewnym czasie (albo liczbie wysłanych MMSów, np 25 sztuk) pojawia się błąd wysłania MMS (kod błędu 10). W Partner próba pobrania obrazu kończy się komunikatem, że obraz ma 0kb i nie można go pobrać. Dodam, że cały czas w Partner jak i w SMSach jest informacja o tym, że sygnał video jest. W module pali się zielona dioda. Jedyne co pomaga to ponowne wgranie do NEO oprogramowania, choćby tego samego, które zostało przed chwilą z centrali pobrane...

Jako, że dzieje się tak w przypadku dwu różnych kamer i w każdym sposobie podłączenia, śmiem twierdzić, że problem leży po stronie FGR4. Albo jest to jakiś problem hardwearowy albo błędy w firmware.

Jedyne co przychodzi mi do głowy to prośba o udostępnienie innego egzemplarza FGR4 - jeśli będzie się zachowywał tak jak ten który posiadam, pozostają albo błędy firmware albo specyficzne wymagania modułu co do kamer. Dodam że obie testowane kamery są zgodne z wymaganiami technicznymi zawartymi w instrukcji FGR4 i działają poprawnie ze wszystkimi innymi testowanymi odbiornikami.

Jak na razie przez kilka miesięcy nie jestem w stanie zmusić FGR4 do poprawnej pracy.

robertm

Witam,
Jeżeli błąd jest po stronie FGR - przesłanie kolejnej sztuki nic nie da.
W obecnej sytuacji najlepszym rozwiązaniem było by przesłanie do nas kamery z jaką Pan uruchamia system.

pm

Przesłanie FGR4 pozwoli określić czy problem leży po stronie FGR4 czy może kamer.

Za moją teorią, że po stronie FGR4 przemawia to, że moduł zachowuje się identycznie (niestabilnie i nieprzewidywalnie)  w przypadku dwu różnych kamer...

pm

Zauważyłem też że bardzo często występuje utrata sygnału wizji i powrót sygnału, nie tylko w przypadku moich kamer, ale także w waszym serwisie. Przeanalizowałem zdarzenia z czasu kiedy FGR4 był w serwisie i bardzo często mamy taką sekwencję:

587   2014.06.10  11:49   Utrata sygnału wizji   kanał2
588   2014.06.10  11:49   Powrót sygnału wizji   kanał2
687   2014.06.11  15:52   Utrata sygnału wizji   kanał2
688   2014.06.11  15:52   Powrót sygnału wizji   kanał2

Czy inne egzemplarze FGR4 też tak mają???

U mnie problemy z wysyłką pojawiają się po wysłaniu znacznej liczby MMSów  (>20) w krótkim czasie (parę godzin).

Wygląda to tak, jakby po pewnej liczbie MMSów moduł się zawieszał i nie był w stanie przechwycić obrazu z kamery, pomimo, ze ten sygnał jest. Jakiś wewnętrzny restart (np. wgranie nowego oprogramowania do NEO) \'odblokowuje\' sprawę...

Dodam, że na pewno nie chodzi też o poziom sygnału sieci GSM - w przypadku błędów nie da się pobrać obrazu z kamery w programie Partner, a poziom sieci w momencie poprawnej wysyłki, w trakcie awarii i po, jest taki sam.

pm

Przez 2 dni FGR4 działał poprawnie, ale przed chwilą zamilkł... NEO podaje: Jest awaria:13 - (przeciążenie KBD) po odłączeniu FGR4 wszystko wraca do normy, ponowne podłączenie znów awaria 13. Po odłązeniu FGR4 NEO działa poprawnie.

Rozumiem, że w takiej sytuacji pozostaje tylko wysyłka do serwisu modułu FGR-4??? Czy może jeszcze coś da się/warto  zrobić/sprawdzić przed wysyłką?

robertm

Proszę przesłać urządzenie do serwisu.

pm

Poszło.

Do obiektu mam dostęp tylko do piątku. Czy jest szansa by sprawa była załatwiona z wysyłka zwrotną najpóźniej we czwartek?

MarioBrother1

Witam
Czy usterka została usunięta?
Jestem bardzo ciekawy bo mam podobną sytuację.

RobertH

Moduł FGR-4 był uszkodzony.
Czy obecnie pracuje prawidłowo nie mamy informacji.

pm

Tak, nowy moduł pracuje prawidłowo. Dodam, że całe okablowanie i zasilanie jest takie samo jak było, dlatego twierdzę, że wada tkwiła w poprzednim module od nowości (problemy z wysyłaniem MMS, a w końcu zgon). Szkoda tylko, że musiałem kupic nowy...

RobertH

Witam.

Uszkodzenie FGR-4 o którym mowa to:
wypalenie kawałka ścieżki masy analogowej a tak można traktować cewkę L1 wymaga sporej mocy, przepięcia, różnicy potencjałów i nie jest objęte gwarancją.