witam
mam odwieczny problem z centrala neo64
mianowicie przy otwarciu bramy garażowej, bramy wjazdowej czy tez włączenia zasilania np ogrodu mam ustawione wysyłanie wiadomości push
wiadomości się wysyłają - czasami 1 czasami 2 a czasami nawet więcej
jednak istotne jest że po tym centrala traci połączenie z internetem z ropambridge
- trwa to około 5 minut i w tym czasie nie można się do niej zalogować podłączyć żeby np zamknąć bramę która otworzyłem 3 minuty temu
pojawia się tez błąd wysyłania wiadomości PUSH po którym następuje utrata połączenia z ropambridge
ktoś wie dlaczego tak sie dzieje?
jakieś sugestie?
Hmm
Nigdy nie miałem podobnego problemu.
Jaki jest Firmware centrali? Jeśli jakiś stary zaktualizuj i sprawdź wtedy. Aktualny to v2.1
hej. firmware jest 2.0 albo 2.1
zastanawiałem się czy nie problem z polskimi literami więc zmieniłem
ale nadal to samo
na 100 otwarć bramy może 1 czy 2 razy nie rozłączy z ropambridge
centrala podłączona po LAN i włożona karta z SIM z PLUSHa
może jakieś ustawienie w oprogramowaniu powoduje ten problem???
ale ciężko znaleźć cokolwiek bo każda zmiana konfiguracji powoduje wyspywanie się systemu podczas konfiguracji, wgrywanie nowej konfiguracji, itp - błąd wysyłania do TPR i zapalają się czerwone diody na modułach WE, centrala przestaje odpowiada na połączenie po LAN, tylko po usb mogę sie połączyć i wgrać starszą konfigurację - tylko to pomaga
niby mam odp z ropam żeby wgrywać inaczej konfiguracje bo w oprogramowaniu NeoGSM-IP-64 jest błąd który powoduje błędy przy przesyłaniu ustawień ekranów do TPR-ów jeżeli skrypt w LP przekracza ok 1600 bajtów, obecnie trwają prace nad jego poprawą.
Na chwile obecną w celu obejścia błędu należy zastosować następująca procedurę:
Skopiować skrypt z Logic Procesora i wkleić go np. do notatnika,
usunąć skrypt z centrali i w jego miejsce wpisać: main(){},
zapisać ustawienia do centrali,
skonfigurować panele TPR według potrzeb i zapisać nowe ustawienia do centrali i do paneli TPR,
w zakładce logic procesora z powrotem podmienić main(){} na właściwy skrypt z notatnika,
zapisać ustawienia do centrali.
ale jakoś to nie działa - więc ograniczyłem skrypt do około 1550 bajtów skracając komunikaty itp
ale to nie jest rozwiązanie bo system nie działa tak jak trzeba
wgrałem nowy firmware i jest ok - nie ma błędu wgrywania oprogramowania do TPR -sukces pełen
poza tym prawdopodobnie rozłączanie centrali z serwerem ropambridge był spowodowany wysyłka jednocześnie wiadomości PUSH od panela TPR - przycisk otwarcie bramy, wyjścia otwarcia bramy i od wejścia bramy już otwartej. wywaliłem większość powiadomień push i jakby jest ok.
dzięki serwisowi udało się opanować problemy