kilka pytań dotyczących centrali neogdm-ip-64

Zaczęty przez Mimix, Kwiecień 02, 2020, 20:59:35

Poprzedni wątek - Następny wątek

Mimix

Witam

podłączyłem w/w centrale, oraz kilkanaście czujników do 3 modułów EXP-I8-RN oraz 2x TPR i  sygnalizatory do wyjść O1 i O2
wykonałem konfiguracje i mam klika dziwnych reakcji - niezrozumiałego działania

mianowicie wszystkie 3 szt  EP-I8 ustawiłem sabotaż strefa 2
- jednak po ponownym połączeniu z centralą lub odczycie ustawień  - za każdym razem pierwszy EXP-I8 ma ustawione strefa sabotażu -1 , a pozostałe 2  moduły wejść maja zgodnie z ustawieniem  - 2
DLACZEGO???
poza tym testuje wysyłanie maili - jest opcja w NeoGSMIP64Manager ver 1.4 - Podgląd online - Wyślij Email testowy
jednak  mimo kilkukrotnego wysyłania Emaila - podgląd zdarzeń nie pokazuje tego zdarzenia  - przez co nie wiem czy mam błąd ustawień - bo mail nie dochodzi!!

- zdarza się że za jakiś czas ( np. 30 minut ) w podglądzie zdarzeń pojawi się że mail był ale był wysyłany ale pojawił się błąd 16    - a prób wysłania było kilkanaście

co robię nie tak??


wojtek06061989

Daj screen konfiguracji poczty, bez tego ciężko pomóc, z jakiego serwera poczty korzystasz? gmail?

Mimix

#2
co ciekawe 4 maile poszły  - więc ustawiłem testowe co godzinę - i nic 0 maili
 

w pomocy z poczty tlen 
Serwer poczty wychodzącej - poczta.o2.pl
Port serwera poczty wychodzącej - 465
Tryb zabezpieczenia - SSL
Serwer wymaga uwierzytelnienia / włączonej autoryzacji SMTP.

wojtek06061989

Zmień port na 587 zrób próbę, potem zmień dodatkowo na starttls i zrób kolejna próbę

Mimix

zmieniam ale to nic nie daje - nie widzę w podglądzie zdarzeń żeby była nawet próba wysłania maila
tak jakby przycisk  - Wyślij mail testowy nie działał



a czy jest możliwe połączenie jednoczesne z komputera poprzez neoGSM manager oraz Ropamneo

Mimix

mail idzie jak wywołam zdarzenie np otwarcie okna na którym jest czujnik

czyli opcja testowe wysłanie maila nie działa

wojtek06061989

A jaką masz wersję oprogramowania? Kiedyś był taki problem, ale został on rozwiązany. I był to problem w NeoGsm-IP a nie NeoGsm-IP-64

Mimix

sv:1.4

próba aktualizacji oprogramowania  kończy się komunikatem - coś wczoraj czytałem że więcej osób ma ten problem

Pobieranie informacji z serwera ...
Błąd pobrania informacji z serwera !

wojtek06061989

1.4 jest najnowsza, a więc nie wiem czemu nie działa ci test

Mimix

jak nacisnę TESTowe wysłanie maila to pokazuje sie okienko - wysyłanie E-maila
ale nic nie idzie na pocztę, w podglądzie zdarzeń tez nic nie ma
ustawiłem dla każdej czujki pir ze ma wysyłać maila w przypadku naruszenia i tez nic nie przychodzi

wojtek06061989

Cytat: Mimix w Kwiecień 02, 2020, 23:48:30
mail idzie jak wywołam zdarzenie np otwarcie okna na którym jest czujnik

czyli opcja testowe wysłanie maila nie działa

to dla czujnika otwarcia okna działa a dla PIR nie?  :o

Mimix

zauważyłem że przy próbie pobrania ustawień z centrali pojawia się błąd odczytu konfiguracji
potem w rejestrze zdarzeń Błąd sumy kontrolnej id:0
restart centrali - i zmienia sie jej adres IP na z DHCP

chyba reset zrobię centrali i poustawiam od nowa

Mimix

witam

pojawił się problem z połączeniem z internetem
wpierw pojawił sie problem z rana kilka dni temu - ale zaraz znikł
obecnie występuje cały czas
mianowicie co 7 sekund pojawia się informacja BRAK INTERNETU i zaraz co 23 sekundy POŁĄCZONY Z INTERNETEM

połączenie centrali po kablu - bez problemu łączę się komputerem z centralą,
na komputerze jest internet bez problemu, na np. tv tez internet jest, jedynie centrala zgłasza bład a ustawienia te same stały adres IP ( oczywiście każde urządzenia ma swój własny)

centrala stały IP - ustawiłem DHCP - i nadal to samo błąd  BRAK INTERNETU co 7 sekund


router LTE siec PLUS
drugi
router LTE (inny) siec PLAY
bez znaczenia

wszystkie powiadomienia wyłączone, timery OFF


jakieś sugestie???




wojtek06061989

A to ciekawe gdyż, u mnie identyczny problem dziś od godzin porannych występuje, także jeden z klientów mi to zgłosił, Myślałem że Play ma jakieś problemy w moim rejonie ale być może problem leży gdzie indziej.
Pytanie zasadnicze do pana Roberta to jak centrala sprawdza czy ma połączenie z internetem, może jest to ping do serwerów Ropam? Jeżeli tak to w przypadku problemów po stronie serwera może być taki objaw.
Czy ktoś jeszcze z forumowiczów ma też taki problem?

Mimix