kilka pytań dotyczących centrali neogdm-ip-64

Zaczęty przez Mimix, Kwiecień 02, 2020, 20:59:35

Poprzedni wątek - Następny wątek

K@mil

www.AudioBas.pl - Instalacje audio-video :)

wojtek06061989

A więc jeśli jest już nas 3 to prawie na pewno moja teoria jest mniej więcej słuszna :)

Najgorsze że w NeoGSM-IP-64 nie działa opcja cichej sygnalizacji awarii (dla Interentu), mało tego nawet wyłączenie opcji sygnalizacji awarii internetu w centrali nie przerywa ciągłego pikania paneli  :o
Musiałem wypiąć kabel Ethernet żeby mieć spokój w święta  ;D

RobertH

Internet to sprawdzanie kilku podstawowych serwerów DNS np. ns1.google.com
więc działanie zależy od dostawcy internetu w tym działanie ustawionych na routerze serwerów DNS.
Jak widać temat leży po stronie dostawcy internetu i centrala jest tylko ping-erem.

wojtek06061989

Dziękuję za informacje, a więc pytanie czy wszyscy mamy Play? Kolega Mimix pisał że na Plusie też ten sam problem?
Hmm bardzo dziwna sytuacja, tym bardziej że generalnie internet mi działa tylko centrala zgłasza problem, z resztą podobnie jak u innych kolegów,

Mimix

tak mam internet z Plusa, i ten problem wystąpił już 2 razy, tylko pierwszy raz po kilku minutach zniknął.
natomiast 12 kwietnia pojawił się i już nie chciał zniknąć
DNS miałem z PLUSA  - nie sprawdziłem jaki
więc zmieniłem na 8.8.8.8 i też nic
więc zmieniłem na inny router z kartą  PLAY i to samo
więcej już nie grzebałem

założyłem że centrala się zawiesiła - zrobiłem restart ale   pomogło wiec napisłąem post na forum

poza tym internet działa i to bardzo dobrze - inne urządzenia działają w tym TV i VOD, Piec CO, itp   

RobertH


Mimix

Miało być

"założyłem że centrala się zawiesiła - zrobiłem restart ale NIE  pomogło wiec napisałem post na forum"

ok to czekamy
obecnie mam IP bramy zmieniony - więc centrala a raczej panel nie piszczy bo wyłączyłem jej dostęp do internetu, a mogę testować LP

a czy można zmienić w TPR żeby błąd połączenia z internetem nie wywoływał ciągłego piszczenia - rozumiem raz i komunikat na panelu ale pisk co 7 sekund


wojtek06061989

Pisk jest co 7 sekund gdyż połączenie co kilka sekund wraca i jest ponownie tracone i to jest powodem "ciągłego pikania" teoretycznie można wyłączyć to pikanie poprzez funkcję cicha sygnalizacja awarii, na tą chwilę dla centrali 64 opcja ta nie działa serwis o tym wie i ma być poprawka, pisałem już o tym w tym temacie, widocznie nie doczytałeś

Mimix

a czyli cicha sygnalizacja awarii w centrali 64 nie działa!!
właśnie to testowałem

czyli czekamy na info w sprawie połączeni aż internetem oraz poprawy firmware centrali

akm97

Dołączam się do problemu z brakiem internetu. Nie wiem czy problem dotyczy internetu z karty SIM, czy po Wi-Fi. W każdym razie u mnie co ok. 15 sekundach internet się rozłącza, a po ok. 5 sekundach łączy ponownie. I tak "pika" od 2 dni 24 godziny na dobę. Karta SIM z sieci Plush, internet po Wi-Fi - radiowy, centralka wewnątrz sieci ma stałe IP.

jaqb76

Cytat: Mimix w Kwiecień 03, 2020, 09:21:50
jak nacisnę TESTowe wysłanie maila to pokazuje sie okienko - wysyłanie E-maila
ale nic nie idzie na pocztę, w podglądzie zdarzeń tez nic nie ma
ustawiłem dla każdej czujki pir ze ma wysyłać maila w przypadku naruszenia i tez nic nie przychodzi
Mimix - odnośnie maili pisałem juz w wątku neogsm-ip-64 - problemy.
Maile wychodzą tylko w kilku przypadkach. Opiszę szczegółowo diagnozę i sposób postępowania w/w wątku. Szkoda tylko, że wypuszczony jest soft z takimi błędami i nikt nie chce udostępnić poprzedniej wersji (w której więcej rzeczy działało).

wojtek06061989

Wygląda na to że jednak problem nie pochodzi od dostawców internetu, musi to być problem z którymś  dns który jest odpytywany przez centralę. Czekamy zatem na informację od Ropam w tej kwestii miejmy nadzieję że jutro się czegoś dowiemy

jaqb76

Cytat: RobertH w Kwiecień 14, 2020, 07:27:52
Internet to sprawdzanie kilku podstawowych serwerów DNS np. ns1.google.com
więc działanie zależy od dostawcy internetu w tym działanie ustawionych na routerze serwerów DNS.
Jak widać temat leży po stronie dostawcy internetu i centrala jest tylko ping-erem.
Chyba nie do końca - ja nie mam karty sim tylko połączenie przez internet i jest stabilne. Poza tym dodatkowo otrzymałem dzisiaj o Was odpowiedź cyt " pojawił się po wyłączeniu jednego z naszych serwerów". Problem jest więc po stronie oprogramowania i nie działającego jednego serwisu ropam. Fajnie jakbyśmy się dowiedzieli co to za serwery są sprawdzane - czy po adresie IP czy po nazwie ? W przypadku sprawdzania po nazwie cześć z nas mogłaby zrobić obejście.

Slaw

Również mam ten problem. Posiadam centralę NeoGSM-ip-64, połączenie routera z centralą wifi, internet LTE. Co 30 sekund następuje "Brak internetu" na 7-9 sekund. Potem jest zdarzenie: "Połączony z internetem". Jeżeli wyłączę mój Router to następuje: "start połączenia z RopamBrigde gprs" i wówczas jest stabilnie.
Resetowałem centralkę NeoGsm-ip-64, router z modemem LTE, ale nic nie pomaga.

Zjawisko występuję na kartach SIM zarówno Orange jak i T-mobile (Play nie wkładałem do modemu LTE). Próbuję testować poleceniem: ping -t ns1.google.com . Na karcie SIM z T-Mobile mam standard HSPA+ lub UMTS. Gdy jest UMTS pojawiają się zaniki odpowiedzi. Niektóre odpowiedzi są powyżej 3000ms. Tyle tylko, że występują one rzadziej niż raportuje to centrala.
Pomiary robię na różnych modemach LTE. Zawsze jest podobnie. Wyklucza to usterkę mojego modemu.

Może spowodowane jest to dostawcą internetu z powodu przeciążenia sieci.

wojtek06061989

Mi pierwsze na myśl przyszły serwery Ropam, gdyż jak wiemy, były teraz u nich zmiany serwerów itd. była o tym mowa przy okazji problemów z wyszukiwaniem firmware przez Updatery