kilka pytań dotyczących centrali neogdm-ip-64

Zaczęty przez Mimix, Kwiecień 02, 2020, 20:59:35

Poprzedni wątek - Następny wątek

K@mil

Ja mam internet LTE Plus GSM.
Więc raczej to nie wina operatora....
www.AudioBas.pl - Instalacje audio-video :)

Slaw

W moim systemie po przejrzeniu zdarzeń pierwsze tak częste utraty internetu nastąpiły od 2020.04.12 godz 08:59:28.
Internet wówczas był na LTE Orange.

RobertH

Rozwiązanie wymaga wgrania wersji v1.5 do NeoGSM-IP-64.
Zmieniono procedurę testowania internetu i poprawiono opcje sygnalizacji awarii 'braku internetu'.
Do programowania wymagany Manager v1.5 bo ta wersja ma już zmiany pod moduły roletowe SROL-8-RN.

Pliki dostępne na www i działa także update z serwera mimo że centrala zgłasza ten 'wirtualny' błąd braku internetu.

wojtek06061989

Świetna informacja  ;) a czy poprawiono także błąd związany z wyświetlaniem pracy termostatów na wykresie?

RobertH

Tak, to jest większa aktualizacja - wkrótce changelog będzie uzupełniony.

wojtek06061989

Co do changelog jest szansa żeby był on dostępny do pobrania bez konieczności posiadania konta firmowego?
Ewentualnie żeby pan wrzucił na forum?

Z góry dziękuję  ;)

jaqb76

Nowa aktualizacja co prawda rozwiązuje problem z komunikatem - brak internetu ale...

Widzę, że ktoś pracował nad wysyłaniem maili - zaczęło działać wysyłanie maili dla wyjść - komunikat w końcu przychodzi (niezależnie czy jest uzbrojony alarm czy nie)

Niestety to co do tej pory nie działa to:
- wysyłanie maili dla zmiany stanu wejścia ( działa tylko przy uzbrojonym systemie - co wg mnie jest błędne - bo jak chce podpiąć automatykę to chcę na bieżąco być informowany o tym czy przypadkiem coś się nie zmieniło a nie tylko wtedy gdy jest uzbrojenie)
- połączenie zdalne po TCP/IP - w wersji 1.3 to działało teraz cały czas jest "not found".
Pozdr,
Jaqb -

ps.
Tez czekam na change log oraz na udostępnienie API do komunikacji z HomeAssistant.



RobertH

Cytat: jaqb76 w Kwiecień 15, 2020, 19:27:27
Widzę, że ktoś pracował nad wysyłaniem maili - zaczęło działać wysyłanie maili dla wyjść - komunikat w końcu przychodzi (niezależnie czy jest uzbrojony alarm czy nie)

Niestety to co do tej pory nie działa to:
- wysyłanie maili dla zmiany stanu wejścia ( działa tylko przy uzbrojonym systemie - co wg mnie jest błędne - bo jak chce podpiąć automatykę to chcę na bieżąco być informowany o tym czy przypadkiem coś się nie zmieniło a nie tylko wtedy gdy jest uzbrojenie)
- połączenie zdalne po TCP/IP - w wersji 1.3 to działało teraz cały czas jest "not found".

ps.
Tez czekam na change log oraz na udostępnienie API do komunikacji z HomeAssistant.
* maile zawsze działały kwestia ustawień,
* jeżeli wejścia są INFO to generują niezależnie od stanu czuwania a np. ZWYKŁA to typ uzależniony od alarmu
i ciekawe dlaczego taka czujka ma generować powiadomienia jak nie ma alarmu np. chodzę po domu i PIR wysyła  mi co 10 sekund SMS lub @,
- jak czujka ZWYKŁA ma generować powiadomienia to naruszenie to trzeba jej naruszenie ująć w logice i np. generować sterowanie wyjściem a z niego SMS/@
* programowanie zdalne działa bez problemu, jak jest 'no found' to znaczy ze program połączył się z serwerem i szuka centrali ale jej tam nie ma, jak jest generowane połączenie serwisowe (SMS/panel/app ?)
* ?? API do komunikacji z HomeAssistant- nie ma takiego



jaqb76

Cytat: RobertH w Kwiecień 15, 2020, 20:01:48
Cytat: jaqb76 w Kwiecień 15, 2020, 19:27:27
Widzę, że ktoś pracował nad wysyłaniem maili - zaczęło działać wysyłanie maili dla wyjść - komunikat w końcu przychodzi (niezależnie czy jest uzbrojony alarm czy nie)

Niestety to co do tej pory nie działa to:
- wysyłanie maili dla zmiany stanu wejścia ( działa tylko przy uzbrojonym systemie - co wg mnie jest błędne - bo jak chce podpiąć automatykę to chcę na bieżąco być informowany o tym czy przypadkiem coś się nie zmieniło a nie tylko wtedy gdy jest uzbrojenie)
- połączenie zdalne po TCP/IP - w wersji 1.3 to działało teraz cały czas jest "not found".

ps.
Tez czekam na change log oraz na udostępnienie API do komunikacji z HomeAssistant.
* maile zawsze działały kwestia ustawień,
* jeżeli wejścia są INFO to generują niezależnie od stanu czuwania a np. ZWYKŁA to typ uzależniony od alarmu
i ciekawe dlaczego taka czujka ma generować powiadomienia jak nie ma alarmu np. chodzę po domu i PIR wysyła  mi co 10 sekund SMS lub @,
- jak czujka ZWYKŁA ma generować powiadomienia to naruszenie to trzeba jej naruszenie ująć w logice i np. generować sterowanie wyjściem a z niego SMS/@
* programowanie zdalne działa bez problemu, jak jest 'no found' to znaczy ze program połączył się z serwerem i szuka centrali ale jej tam nie ma, jak jest generowane połączenie serwisowe (SMS/panel/app ?)
* ?? API do komunikacji z HomeAssistant- nie ma takiego

Dziękuje za odpowiedź.
- nie zmieniałem nic a maile ruszyły dla wyjść
- jeśli chodzi o wejścia to tego nie wiedziałem - chodziło mi właśnie o możliwość rozróżnienia - min otwarcie/zamknięcie bramy lub okna na poddaszu. Mail'e z czujki PIR takiej opcji nie brałem pod uwagę bo zasypałaby mnie ilość maili
- połączenie serwisowe jest generowane poprzez panel
- no właśnie  oficjalnie nie ma - Tomasz napisał taką implementację ale najlepiej jakby była ona otwarta - użytkownik na tym forum g3. Info o tym jest na forum -http://forum.ropam.com.pl/index.php?topic=435.msg3967#msg3967

RobertH

Cytat: jaqb76 w Kwiecień 15, 2020, 20:25:29

- jeśli chodzi o wejścia to tego nie wiedziałem - chodziło mi właśnie o możliwość rozróżnienia - min otwarcie/zamknięcie bramy lub okna na poddaszu. Mail'e z czujki PIR takiej opcji nie brałem pod uwagę bo zasypałaby mnie ilość maili
- połączenie serwisowe jest generowane poprzez panel
- no właśnie  oficjalnie nie ma - Tomasz napisał taką implementację ale najlepiej jakby była ona otwarta - użytkownik na tym forum g3. Info o tym jest na forum -http://forum.ropam.com.pl/index.php?topic=435.msg3967#msg3967

* powiadomienia dla wejść ZWYKŁE to np. wygenerowanie sterowania wyjścia np. przekaźnik czasowy OneShot lub nawet proste przypisanie Ox=Ix (w zakładce wyjście), przykład mogę wgrać jako zrzut...

* zdalne połączenie serwisowe: centrala nie może być w czuwaniu ani alarmie (żadna strefa)...

* w NeoGSM-IP-64 jest ModbusTCP to nie jest HomeAssistant ale w większości przypadku wystarcza, do HA pewnie dojdziemy ale to temat przyszłości...
https://ropam.com.pl/product/modbus-tcp-ip/

Mimix

nowa aplikacja Neogsmip64 manager ver 1.5
ma mały błąd w wyświetlaniu wartości wilgotności -  nie widać okienka z wartością
okazuje się ze jak się powiększy rozmiar okna to jest ok 
tego problemu nie ma dla okienka ustawienia czujników temperatury

wojtek06061989

Cytat: RobertH w Kwiecień 15, 2020, 09:07:08
Rozwiązanie wymaga wgrania wersji v1.5 do NeoGSM-IP-64.
Zmieniono procedurę testowania internetu i poprawiono opcje sygnalizacji awarii 'braku internetu'.
Do programowania wymagany Manager v1.5 bo ta wersja ma już zmiany pod moduły roletowe SROL-8-RN.

Pliki dostępne na www i działa także update z serwera mimo że centrala zgłasza ten 'wirtualny' błąd braku internetu.

Koledzy czy możecie sprawdzić czy po aktualizacji działa wam opcja "cichej sygnalizacji awarii", u mnie dalej nie działa i brak internetu (celowo wymuszony) dalej skutkuje głośną sygnalizacją

Panie Robercie czy ten problem też powinna rozwiązywać powyższa aktualizacja?

Mimix

i jeszcze jeden błąd w nowej aplikacji Neogsmip64 manager ver 1.5
przy wejściu w rolety

Mimix

Ustawiam RopamNeo i tam tez jest bład

w opisie - zamiast Grupowe Załączanie Wyjść - jest Niskie napięcie zasilania centrali <11V

wojtek06061989

Kolego Mimix sprawdzałeś może czy działa Ci "cicha sygnalizacja awarii" ??