Ropam Elektronik

Kategorie => Oprogramowanie => Wątek zaczęty przez: hudy w Listopad 14, 2018, 08:43:26

Tytuł: Problem z komunikacją z centralką
Wiadomość wysłana przez: hudy w Listopad 14, 2018, 08:43:26
Dzień dobry. Próbowałem wczoraj zaprogramować centralkę Neo GSM IP. Po podpięciu przewodu USB do centralki i PC, Windows 7 próbował zainstalować sterowniki oprogramowania jednak nie udało się tego zrobić. Próbowałem z czterema różnymi kablami USB i na wszystkich był ten sam problem. Myślałem że musi być jakiś specjalny kabel do programowania tej centralki jednak u sprzedawcy otrzymałem informację że programuje się na zwykłym przewodzie USB takim jak do ładowarki od telefonu. Na takich kablach właśnie próbowałem się połączyć i nie było żadnej reakcji ze strony centralki oraz nie było żadnej możliwości zaprogramowania sterowników by była możliwość komunikacji między komputerem a centralką. Jaki może być tego powód?
Tytuł: Odp: Problem z komunikacją z centralką
Wiadomość wysłana przez: RobertH w Listopad 14, 2018, 08:50:47
To proszę odinstalować program
i zainstalować go 'jako administrator' i uruchamiać także jako administrator.
(oczywiście trzeba mieć do tego uprawnienia jako user Windowsa).
strona 5
https://ropam.com.pl/pl/download/227,neogsm-ip-szybki-start.html (https://ropam.com.pl/pl/download/227,neogsm-ip-szybki-start.html)
Tytuł: Odp: Problem z komunikacją z centralką
Wiadomość wysłana przez: hudy w Listopad 14, 2018, 08:57:01
Spróbuję jeszcze tak jak Pan radzi. Sprzedawca coś wspominał że w tych centralkach słabo są osadzone gniazda usb i wystarczy lekko pociągnąć i "puszczają" piny. Ale przy pierwszym użyciu coś takiego by się stało to chyba niemożliwe.
Tytuł: Odp: Problem z komunikacją z centralką
Wiadomość wysłana przez: RobertH w Listopad 14, 2018, 09:03:47
Pierwszy raz słyszę o 'słabym' USB micro. Złącze po to jest THT (przewlekane) aby nikt łatwo go nie uszkodził
ale oczywiście jest to złącze komunikacyjne wiec urwać wszystko można (jak ktoś potknie się o przewód).
Tytuł: Odp: Problem z komunikacją z centralką
Wiadomość wysłana przez: hudy w Listopad 14, 2018, 09:10:53
To akurat mówił sprzedawca w firmie z Krakowa z którą państwo współpracujecie. Nie będę podawał nazwy bo to nie o to chodzi ale to nie żaden mały sprzedawca z serwisów aukcyjnych.
Twierdził również że może to być wina samego kabla ponieważ te nowe kable do telefonów nie wszystkie współpracują w tą centralką.
Tytuł: Odp: Problem z komunikacją z centralką
Wiadomość wysłana przez: RobertH w Listopad 14, 2018, 09:16:14
Usterek tego typu było kilka i to raczej jak pisałem "uszkodzenie mechaniczne'.

A kable USBmicro są do komunikacji+ładowanie i TYLKO DO ŁADOWANIA (np. od tabletów).
Więc wymagany jest USBmicro 'komunikacji+ładowanie' taki jak do połączenia smartfona z PC.
(prosty test: jak smartfon jest widoczny w systemie Windows to i nasza centrala się będzie komunikowała)


Tytuł: Odp: Problem z komunikacją z centralką
Wiadomość wysłana przez: hudy w Listopad 14, 2018, 09:54:54
Tak kabel sprawdzałem i telefon się łączy z komputerem a centralka nie chciała. Ale problem pewnie będzie w tym co Pan napisał że program nie został zainstalowany z uprawnieniami administratora. Po południu przeinstaluje i poinformuję o efektach. Dziękuję
Tytuł: Odp: Problem z komunikacją z centralką
Wiadomość wysłana przez: hudy w Listopad 14, 2018, 15:04:35
Niestety nic nie pomaga. Program Neogsmip manager  zainstalowany jako administrator i nic. W moim komputerze przy porcie usb cały czas mam żółty wykrzyknik
Instaluję oprogramowanie jako administrator, instalują się sterowniki USB , instalacja przebiega pomyślnie. Wkładam kabel USB i wyskakuje instalacja sterowników USB. Na początku jest informacja że instaluje CDC RS-232 emulation demo. Te sterowniki mam zainstalowane. A na końcu wyskakuje informacja o niepowodzeniu instalacji sterownika.
Menadżer urządzeń - przy porcie USB jest wykrzyknik i informacja że sterownik nie jest podpisany cyfrowo .....
Tytuł: Odp: Problem z komunikacją z centralką
Wiadomość wysłana przez: RobertH w Listopad 14, 2018, 19:35:26
Sterowniki sa podpisane cyfrowo i instalują się wraz z programem.
Ewentualnie znajduja sie w katalogu zainstalowanego Managera 'driver' i tam można wskazac ręczna aktualizacje w Menadżerze Urzadzeń.

Ps. Czy Windows 7 jest aktualny ( ma wszystkie aktualizacje od MS) ?
Tytuł: Odp: Problem z komunikacją z centralką
Wiadomość wysłana przez: hudy w Listopad 14, 2018, 22:35:17
Powiem tak. Instalacja na windows 7 wyglądała tak że zainstalowałem Neogsmip manager oraz sterowniki. Po podłączeniu kabla USB w menadżerze  urządzeń widniał wykrzyknik przy USB i informacja że sterownik nie jest podpisany cyfrowo. Jedynym sposobem na zainstalowanie sterowników było ręczne zainstalowanie sterowników pobranych ze strony www.ftdichip.com (2.12.28)
mimo to nie było możliwości połączenia z centralką. Również instalacja sterowników z państwa strony nic nie dała oraz ręczna instalacja ze wspomnianego przez Pana folderu "driver". Po instalacji widniała informacja o braku podpisu cyfrowego.
Identyczna sytuacja była na drugim PC z windows 7.

Na windows 8 instalacja neogsmip manager przebiegła bez problemu, sterowniki także się zainstalowały i od razu było połączenie z centralką. Pojawił się natomiast problem z aktualizacją firmware. Program ciągle się zawieszał, lub wyłączał. Wyskakiwały informacje o braku różnych plików dll i mimo ich uzupełniania w następnych komunikatach pojawiały się nowe brakujące pliki dll.
Także szczerze mam już dość walki ze sterownikami i proszę o przesłanie kompatybilnej wersji programu neogsm ip manager z moją centralką. W programie widniała wersja 1.1 a na centralce jest naklejka z wersją 1. 2. Napisałem w tej sprawie maila do państwa na skrzynke serwisową.
Tytuł: Odp: Problem z komunikacją z centralką
Wiadomość wysłana przez: RobertH w Listopad 15, 2018, 09:55:24
Sterowniki FTDI są do kabla USB-MGSM co jest jasno opisane !
https://ropam.com.pl/pl/towar/306/sterowniki_do_kabla_usbmgsm.html (https://ropam.com.pl/pl/towar/306/sterowniki_do_kabla_usbmgsm.html)

Program NeoGSM-IP Manager  (i BasicGSM Manager tj. urządzenia z micro USB))
mają sterowniki zintegrowane z instalatorem (i są wywoływane na podstawie wersji systemu)
przez instalatora (prawa ADMIN i dostęp do dysku).

Sterownik po zainstalowaniu programu są także w katalogu programu .../drivers
więc można zrobić aktualizację sterownika z tego katalogu.

Prawidłowo zainstalowane sterowniki mają dostawcę:Microchip Technology
strona 5, środkowy zrzut.
https://ropam.com.pl/pl/download/227,neogsm-ip-szybki-start.html
Tytuł: Odp: Problem z komunikacją z centralką
Wiadomość wysłana przez: hudy w Listopad 15, 2018, 10:08:11
Jak już wspomniałem aktualizowałem ręcznie wskazując katalog drivers. Po tej aktualizacji pojawia się informacja o braku podpisu cyfrowego i pojawia się żółty wykrzyknik. Ta sytuacja pojawia się tylko na windows 7. Na Windows 8 nie ma tego problemu i sterownik instaluje się wraz z oprogramowaniem.
Dziś po południu przeinstaluje program i sterownik jeszcze raz na windows 7 i opiszę po kolei co się pojawia.
Tytuł: Odp: Problem z komunikacją z centralką
Wiadomość wysłana przez: hudy w Listopad 15, 2018, 21:30:06
Udało się połączyć z centralką ale dopiero po przeinstalowaniu windows 7. Widocznie coś powodowało problem z połączeniem.
Problem natomiast pozostał jeśli chodzi o aktualizację centralki. Problem polega na tym że wybieram plik z firmware, klikam aktualizuj i pojawia się napis "Kasowanie procesora podstawowego" Napis ten nie znika. Diody na centralce migają jak podczas instalacji. Po ok 2 minutach diody przestają migać.
Dzwoniłem w tej sprawie na Państwa infolinię. Pan na infolinii najpierw powiedział bym założył zworkę na PR i spróbował aktualizacji a jeśli to nie pomoże to zresetował centralkę do ustawień fabrycznych i spróbował ponownie. Niestety problem nie minął. Cały czas aktualizacja zawiesza się na "Kasowanie procesora podstawowego"
Także na razie działam na Neogsmip manager 1.1
Tytuł: Odp: Problem z komunikacją z centralką
Wiadomość wysłana przez: hudy w Listopad 18, 2018, 00:47:16
Chyba pierwszy problem nie do rozwiązania ;-)
Tytuł: Odp: Problem z komunikacją z centralką
Wiadomość wysłana przez: robertm w Listopad 21, 2018, 09:09:52
Pana problemy z aktualizacją to prawdopodobnie nadal problemy ze sterownikami USB.

Bardzo proszę o wejście do  menadżera urządzeń gdy pojawia się napis "Kasowanie procesora podstawowego" i sprawdzenie czy nie ma tam urządzenia nierozpoznanego. Ewentualne proszę o zrzut ekranu menadżera urządzeń.

Program jest zoptymalizowany pod Windows 10, pracujemy nad osobną wersją instalacyjną NeoGSM-IP Update dla windows 7
Jeszcze jedna rada - jeżeli w Windows 7 są problemy - proszę zainstalować program TPR-4-Updater ( oczywiście jako administrator)
https://www.ropam.com.pl/pl/towar/614/tpr4w.html (https://www.ropam.com.pl/pl/towar/614/tpr4w.html) - tam są biblioteki które powinny pomóc.
Tytuł: Odp: Problem z komunikacją z centralką
Wiadomość wysłana przez: hudy w Listopad 26, 2018, 21:31:21
Podczas aktualizacji, jak tylko zaczynają migotać diody, znika połączenie z centralką.  Możliwe że jest problem ze sterownikami. Spróbuję zainstalować   TPR-4-Updater jak Pan radzi może coś pomoże.
Zauważyłem że  do ściągnięcia jest Neogsmip Update v1.3?  Ja do tej pory próbowałem aktualizacji wersją 1.1
Czy jest jakaś różnica między nimi?
Tytuł: Odp: Problem z komunikacją z centralką
Wiadomość wysłana przez: robertm w Listopad 27, 2018, 12:38:27
Przygotowaliśmy również ekstra instalkę z NeoGSMIP Update - podczas jej instalacji proszę pamiętać żeby wyrazić zgodę na instalacje elementów Microsoft Visual++
Neogsmip Update v1.3 - wnosi kilka drobnych poprawek, zalecam używanie tego programu.

CytatPodczas aktualizacji, jak tylko zaczynają migotać diody, znika połączenie z centralką.
To jest prawidłowe zachowanie - zamiast USB-Serial w menadżerze urządzeń powinien Pan zobaczyć nowe urządzenie zgodne z HID
Tytuł: Odp: Problem z komunikacją z centralką
Wiadomość wysłana przez: hudy w Listopad 27, 2018, 22:09:46
Wszystko ruszyło. Nie wiem czy dzięki zainstalowaniu TPR-4-Updater czy przez najnowszego Update-ra ale udało się zaktualizować centralkę. Mam jeszcze do Pana kilka pytań ale nie chce zakładać nowych tematów:
1 - nieraz zdarzało się że np przy połączeniu przez program ropamneo centralka się zawieszała i resetowała. Akurat zdarzało się to gdy centralka była rozbrojona. Proszę mi powiedzieć czy jeśli taki reset nastąpi gdy centralka będzie zazbrojona to czy po resecie powróci ona do stanu zazbrojenia?
2- proszę mi powiedzieć w którym miejscu ustawia się powiadomienia o alarmie przez dzwonienie. Zauważyłem że gdy ustawię w zakładce "komunikacja, testy, liczniki" by przy alarmie centralka do mnie dzwoniła to ta opcja nie działa. Gdy natomiast zaznaczę w zakładce "wyjścia" przy sygnalizatorze by centralka do mnie zadzwoniła wtedy mam dwa telefony jeden po drugim. Jak ustawić by centralka dzwoniła do mnie tylko raz obojętnie które wejście będzie naruszone?
3- podobna sytuacja jest z smsami. Gdy rizbrajam system przez panel przychodzi 1 sms. Gdy rozbrajam przez smsa przychodzą dwa smsy potwierdzające jeden od centralki drugi ustawiony przezemnie.
Tytuł: Odp: Problem z komunikacją z centralką
Wiadomość wysłana przez: robertm w Listopad 28, 2018, 10:47:21
Cytat1 - nieraz zdarzało się że np przy połączeniu przez program ropamneo centralka się zawieszała i resetowała. Akurat zdarzało się to gdy centralka była rozbrojona. Proszę mi powiedzieć czy jeśli taki reset nastąpi gdy centralka będzie zazbrojona to czy po resecie powróci ona do stanu zazbrojenia?
Centrala zawsze pamięta stan uzbrojenia - nawet po całkowitym wyłączeniu zasilania i załączeniu ponownie.

Cytat2- proszę mi powiedzieć w którym miejscu ustawia się powiadomienia o alarmie przez dzwonienie. Zauważyłem że gdy ustawię w zakładce "komunikacja, testy, liczniki" by przy alarmie centralka do mnie dzwoniła to ta opcja nie działa. Gdy natomiast zaznaczę w zakładce "wyjścia" przy sygnalizatorze by centralka do mnie zadzwoniła wtedy mam dwa telefony jeden po drugim. Jak ustawić by centralka dzwoniła do mnie tylko raz obojętnie które wejście będzie naruszone?
Ustawienie dzwonienia  w zakładce "komunikacja, testy, liczniki" Alarm - jak najbardziej działa ! przykładowe ustawienia dla dzwonienia tylko raz w załączniku.

Gdy uzbraja Pan poprzez SMS - dostaje Pan informacje zgodnie z konfiguracją - a dodatkowo dostaje Pan potwierdzenie wykonania polecenia SMS
Opcje systemowe - zaznaczona opcja : "Odeślij potwierdzenie wykonania polecenia SMS"