Witam
Zmagam się z takim problemem, że moduł AP-IP kilka razy na dzień traci połączenie z centrala.
W logu zostaje zapisany komunikat "Utrata połączenia z AP-IP" i po około 5 do 9 min połączenie powraca "Powrót połączenia z AP-IP".
Na maila wysyłany jest komunikat "Koniec sabotażu Strefy x. Moduł AP-IP powrót połączenia"
Alarm nie jest uaktywniany w tym czasie (na szczęście).
Na panelu również jest wyświetlany błąd, a w tym czasie nie można połączyć się z centralą poprzez moduł AP-IP.
Proszę o podpowiedz gdzie szukać przyczyny?
Witam,
Wygląda to na jakiś problem sprzętowy - z połączeniem.
Analizujemy temat.
Cytat: grzes75 w Wrzesień 29, 2016, 23:02:40
Zmagam się z takim problemem, że moduł AP-IP kilka razy na dzień traci połączenie z centrala.
W logu zostaje zapisany komunikat "Utrata połączenia z AP-IP"
Miałem dzisiaj identyczny problem. Na panelu TPR pojawił się komunikat "Brak połączenia z AP-IP" oraz pojawił się alarm sabotażowy.
Czekałem kilka minut, ale problem nie zniknął, dlatego zresetowałem centralę i po resecie problem zniknął. Zobaczymy czy sytuacja się powtórzy.
Na razie pozostaje nam czekać na wyniki analiz Ropama.
To musi być zmasowany atak terrorystyczny bo u mnie jest ta sama sytuacja tyle że odstępy pomiędzy sabotażem a powrotem były jeśli dobrze pamiętam ok 70 minut.
Stało się to nagle, bez grzebanie, bez aktualizacji, sam AP-IP zamocowany stabilnie.
Skoro koledze po restarcie pomogło to i ja jutro spróbuje i dam znać.
Niestety restart pomógł tylko na chwilę, a problem wręcz się nasilił. W załączniku pamięć zdarzeń centrali z kilku godzin. Jak widać utrata połączenia nastąpiła kilkukrotnie. Co ciekawe podczas błędu "utrata połączenia z AP-IP", bez problemu łączę się za pomocą aplikacji RopamOptima. Być może dlatego, że telefon z którego się łącze jest w tej samej sieci. Przy następnym błędzie zobaczę czy da się połączyć np. z LTE.
Ja również nic nie zmieniałem w centrali, ani nie robiłem aktualizacji. Mocowanie AP-IP też sprawdziłem. Optima v.2.3, TPR v.1.4.
No to widzę, że nie jestem osamotniony ;)
Ja to mam od momentu instalacji systemu, ale że cały czas coś tam jeszcze robiłem to problem odsunąłem na drugi plan.
Działo się tak również na poprzednich wersjach softu więc więc zmiana no nowsze nic nie wnosiła.
Poczekamy zobaczymy :)
Witam,
Problem był po stronie serwera RopamBridge - wykonaliśmy rano aktualizację jego oprogramowania i powinno być już OK.
Nie wiem o której ten restart był wykonany ale właśnie sprawdziłem i tu widzę dalej ten sam błąd.
16.10.03 16:49:05 Powrót połączenia z AP-IP
16.10.03 16:41:23 Utrata połączenia z AP-IP
16.10.03 12:25:29 Powrót połączenia z AP-IP
16.10.03 12:17:48 Utrata połączenia z AP-IP
Sprawdziłem pamięć zdarzeń i u mnie póki co błąd nie pojawił się od wczoraj od godz. 09:40
Niestety ja nie mogę tego potwierdzić :-\
16.10.04 07:13:15 E-mail wysłany
16.10.04 07:13:10 Powrót połączenia z AP-IP
16.10.04 07:05:28 Utrata połączenia z AP-IP
16.10.04 02:52:43 E-mail wysłany
16.10.04 02:52:37 Powrót połączenia z AP-IP
16.10.04 02:44:55 Utrata połączenia z AP-IP
Bardzo proszę o przesłanie pamięci zdarzeń z centrali oraz pliku log z ap-ip
Plik log można zapisać wchodząc w ustawienia ap-ip system -> log
U mnie również jeszcze wczoraj w nocy pojawił się pojedynczy sabotaż, po dzisiejszym porannym restarcie na razie jest spokój, tyle że wracając do powodu (aktualizacja serwera), ja nie korzystam z RopamBridge'a więc chyba problem powinien mnie ominąć? Czy również jestem nieświadomie podłączony?
Sprawdziłem u siebie i u mnie też ten problem występuje. Ciekawe, że utrata połączenia AP-IP za każdym razem dokładnie trwa 8 minut. Po Waszej aktualizacji utrata połączenia wystąpiła 6 razy.
Bardzo proszę wszystkich uczestniczących w dyskusji o przesłanie na e-mail serwis@ropam.com.pl
pamięci zdarzeń z centrali OptimaGSM oraz pliku log z ap-ip
Plik log można zapisać wchodząc w ustawienia ap-ip system -> log
I jak u Was koledzy?
U mnie ustało.
U mnie od 3 października na razie cisza. Błąd się nie pojawił.
Panie Robercie, gdzie ten log dokładnie można zapisać ? logując się luCI ?
Po zalogowaniu się do luCI i wybraniu STAN - LOG SYSTEMOWY, widzę sporo takich błędów:
Aug 25 20:33:34 Ap-Ip firewall: Reloading firewall due to ifup of eth (eth1)
Aug 25 20:33:34 Ap-Ip osb[1142]: src/bridge_client2.c - bridge client could not get sesTime:%d 0
Oct 3 09:33:18 Ap-Ip osb[1142]: src/bridge_client2.c - bridge client could not get sesTime:%d 0
Oct 3 09:33:18 Ap-Ip syslog-ng[1001]: STATS: dropped 0
Oct 3 09:33:29 Ap-Ip osb[1142]: src/bridge_client2.c - bridge client could not get sesTime:%d 0
Oct 3 09:33:40 Ap-Ip osb[1142]: src/bridge_client2.c - bridge client could not get sesTime:%d 0
Oct 3 09:33:51 Ap-Ip osb[1142]: src/bridge_client2.c - bridge client could not get sesTime:%d 0
Oct 3 09:34:03 Ap-Ip osb[1142]: src/bridge_client2.c - bridge client could not get sesTime:%d 0
Oct 3 09:34:14 Ap-Ip osb[1142]: src/bridge_client2.c - bridge client could not get sesTime:%d 0
Oct 3 09:34:25 Ap-Ip osb[1142]: src/bridge_client2.c - bridge client could not get sesTime:%d 0
No to wy jesteście szczęściarzami :( bo u mnie bez zmian, a w logu AP-IP nie ma żadnej informacji o utracie połączenia
16.10.05 22:19:31 Utrata połączenia z AP-IP
16.10.05 18:05:53 Powrót połączenia z AP-IP
16.10.05 17:58:11 Utrata połączenia z AP-IP
16.10.05 13:44:34 Powrót połączenia z AP-IP
16.10.05 13:36:52 Utrata połączenia z AP-IP
16.10.05 09:23:17 Powrót połączenia z AP-IP
16.10.05 09:15:35 Utrata połączenia z AP-IP
16.10.05 05:01:13 Powrót połączenia z AP-IP
16.10.05 04:53:30 Utrata połączenia z AP-IP
16.10.05 00:39:54 Powrót połączenia z AP-IP
16.10.05 00:32:12 Utrata połączenia z AP-IP
16.10.04 20:18:37 Powrót połączenia z AP-IP
16.10.04 20:10:54 Utrata połączenia z AP-IP
16.10.04 15:56:33 Powrót połączenia z AP-IP
16.10.04 15:48:51 Utrata połączenia z AP-IP
16.10.04 11:34:29 Powrót połączenia z AP-IP
16.10.04 11:26:47 Utrata połączenia z AP-IP
U mnie również cudowne ozdrowienie.
Grzesiek, a ty korzystasz z ropambridge? Bo ja nie. Glider też się deklarował że będzie korzystał ale też ma spokój.
A może to już nie bridge tylko to wspomniane przez ciebie grzebanie coś ci krzaczy...
Nie korzystam z ropambridge.
Z tego co pamiętam to nawet na default-wych ustawieniach tak było, ale żeby było jasne jeszcze raz przywrócę fabryczne (dziś mam trochę czasu) i sprawdzę co się będzie działo.
Cytat: Electro-Guard w Październik 06, 2016, 10:26:36
Grzesiek, a ty korzystasz z ropambridge? Bo ja nie. Glider też się deklarował że będzie korzystał ale też ma spokój.
A może to już nie bridge tylko to wspomniane przez ciebie grzebanie coś ci krzaczy...
Ja łącze się w aplikacji RopamOptima przez RopamBridge, ale czasem przez ddns, także to chyba nie ma znaczenia.
Mamy zdiagnozowany problem - dziś lub jutro udostępnimy nowy firmware do AP-IP SV 1.5
Nowy firmware V1.5 do AP-IP jest do pobrania z naszej strony.
https://ropam.com.pl/pl/towar/551/apip.html (https://ropam.com.pl/pl/towar/551/apip.html)
Zmiany:
dodano:
-obsługa połączenia MODBUS
-obsluga termostatow dla aplikacji RopamOptima
-poprawa komunikacji i stabilizacja pracy.
Czym jest MODBUS?
Czy to RopamBridge, czy jakaś usługa ap-ip?
Cytat: robertm w Październik 07, 2016, 11:59:54
-obsluga termostatow dla aplikacji RopamOptima
A aplikacja obsługuje już termostaty ?
Ostatnie testy - do 2 tygodni będzie opublikowana aktualizacja.
Cytat: Electro-Guard w Październik 10, 2016, 07:56:22
Czym jest MODBUS?
Czy to RopamBridge, czy jakaś usługa ap-ip?
Modbus jest to protokół komunikacyjny.
Jest to standard otwarty i bardzo popularny- dzięki temu uzyskujemy możliwość integracji OptimaGSM z innymi systemami.
Dokładny opis znajdzie się w zaktualizowanej instrukcji instalacji AP-IP za kilka dni.
Cytat: robertm w Październik 07, 2016, 11:59:54
-poprawa komunikacji i stabilizacja pracy.
Dziękuję za szybką reakcję w sprawie błędu.
Od 2 dni nie mam już informacji o utracie połączenia ;) i oby tak pozostało :).
Dziękuję wszystkim za pomoc i za przesłane informacje, które umożliwiły szybkie znalezienie problemu.
Cytat: robertm w Październik 10, 2016, 14:16:21
Dziękuję wszystkim za pomoc i za przesłane informacje, które umożliwiły szybkie znalezienie problemu.
I tak trzymać Panowie Roberci ! 8) Cieszę się, że mogliśmy pomóc.
Po to jesteśmy, żeby wykrywać błędy, sugerować, pomagać rozwijać.
Cytat: robertm w Październik 10, 2016, 09:16:29
Ostatnie testy - do 2 tygodni będzie opublikowana aktualizacja.
Jakieś nowe wieści w sprawie aktualizacji aplikacji RopamOptima ?
Do pobrania z Google Play
Witam, u mnie wystąpiła podobna sytuacja. Oprócz utraty połączenia świecą wszystkie diody na module. Sprawdzałem na drugiej płycie i to samo.
EDIT: płytę odesłałem na gwarancję, zobaczymy co stwierdzi serwis.