AP-IP nie można połączyć się z webserwerem

Zaczęty przez Marek, Sierpień 01, 2016, 11:14:38

Poprzedni wątek - Następny wątek

Marek

Mam problem z AP-IP, nie mogę się połączyć ani przez OPTIMAMANAGER, ani przez webserwer, ani panel administracji routera. Próbowałem łączyć się przez WIFI (opcja klient - dołącza się do istniejącej sieci WIFI) i przez ethernet. Diody na module AP-IP nie sygnalizują błędu, świeci się żółta (internet) i jeśli skonfigurowane jest WIFI-klient to też niebieska. Optimagsm oczywiście wykrywa moduł AP-IP, odczytuje poprawnie konfiguracje (załączam zrzut z panela dla WIFI-klient). Próbowałem łączyć się z webserwerem z różnych komputerów i tabletu. Co ciekawe program IPscan uruchomiony na komputerze wykrywa w mojej sieci zarówno moduł AP-IP dla WIFI-klient, jak i ethernet(na załączniku widać akurat aktywny ethernet).
Mam przypuszczenie, że może chodzić o wersje oprogramowania w optimie i AP-IP. W optimie jest v2.2, a w AP-IP nie wiem jak to sprawdzić, gdyż od początku nie było naklejki-kupiony 23.11.2015). AP-IP leżał długo po zakupie nie używany, gdyż do łączenia zdalnego używałem TIBBO.
Proszę o wskazówkę, co mogę jeszcze zrobić/sprawdzić.

ps. zielona dioda komunikacji po RS miedzy AP-IP a optimą pulsuje.

RobertH

Proszę podłączyć TYLKO jedno łącze do routera o adresacji: 192.168.1.x; WIFI-client lub LAN-client.
Uruchomienie dwóch połączeń do tej samej podsieci wygeneruje błąd NAT-u na AP-IP.

Czy zielona dioda COMM mruga?

Po zmianie konfiguracji zrestartować zasilanie aby usługi sieciowe się uruchomiły i po ok. 30 sekundach
https: ip_w_sieci_lan (patrz TPR lub router)
hasło z dostepem IP (główne ma na pewno)
klucz TCP/IP

ps.
Skanery IP mają funkcje wykrywania także nieaktywnych (dead) proponuje poszukać 'żywe' (alive).
Panel na pewno pokazuje aktywne połączenie.



Marek

Oczywiście, że :
1. Wykorzystuje tylko jedno polaczenie Wifi lub ethernet(gdy nie dzialalo WIFI to sprobowalem polaczenia przez ethernet) nigdy dwoch na raz
2. Tak jak napisalem zielona dioda COMM pulsuje
3. Ipscan pokazuje ALIVE dla karty WIFI lub karty ethernet (oczywiscie nie lacze sie w tym samym czasie)
4. Wielokrotnie restartowalem i czekalem nawet pare godzin
5. Łącze się przez https

Ponawiam pytanie. Czy moze miec wplyw duza roznica w wersjach optimagsm v2.2 i ApIp w wersji fabrycznej?

Ps.sygnalizacja diodami jest prawidłowa

RobertH

AP-IP w wersji v1.2 jest kompatybilne wg swoich funkcji z OptimaGSM v2.2.

Lista kontrolna i sugestie:
1.Czy po wpisaniu adresu IP ładuje się WebSerwer, okno do logowania?
Jeżeli tak to błąd logowania to efekt: niezgodności haseł lub klucza, przeglądarka ma zablokowane zapisywanie 'ciasteczek', AP-IP nie ma połączenia z OptimaGSM (przewód RJ12/PIN4).

2. Jeżeli nie ładuje się strona WebSerwera to proponuję zmienić Wifi na Wifi-AP i zalogować się sieci wifi i uruchomić WebSerwer na stałym IP: https:192.168.10.1 (jeżeli to wersja Ap-IP wyższa od 1.1)

Marek

#4
Nie pojawia się okno logowania.
Próbowałem WIFI-AP również bezskutecznie. Po podłączeniu modułu AP-IP kablem RS dioda zielona pulsuje. Nie świeci się dioda niebieska. Nie widać w eterze również sieci WIFI, którą powinien utworzyć moduł. Po odłączeniu kabla RS zapala się dioda czerwona, zielona nie pulsuje ani się nie świeci.

Jak sprawdzić wersję programu? Jeśli jest w module AP-IP wersja 1.0-1.1 to stąd mogą wynikać problemy? Czy w takim razie, aby przeprogramować AP-IP to musiałbym zrobić downgrade centrali optimagsm? Jeśli tak to do jakiej wersji?

sebico

Spróbuj na routerze ustawić żeby serwer dhcp rozdawał adresy z poza puli 192.168.1.x (np. 192.168.2.x), wtedy podłącz się modułem AP-IP w trybie client i spróbuj zalogować się do WebServera. Jak się uda to oczywiście zaktualizuj firmware ;)

RobertH

Proponuję zacząć od resetu AP-IP za pomocą komendy SMS (gdy jest połączony z OptimaGSM).
Po resecie jest ustawione domyślnie Wifi jako AP, SSID: apip (dla wersji v1.0: 192.168.1.1 a od v1.1 192.168.10.1)

WebSerwer i usługi sieciowe na AP-IP są generowane nawet jak nie ma połączenia z OptimaGSM więc brak usług sieciowych może wynikać tylko ze zmian ustawień w LuCi.



Marek

Cytat: RobertH w Sierpień 02, 2016, 16:52:31
Proponuję zacząć od resetu AP-IP za pomocą komendy SMS (gdy jest połączony z OptimaGSM).
Po resecie jest ustawione domyślnie Wifi jako AP, SSID: apip (dla wersji v1.0: 192.168.1.1 a od v1.1 192.168.10.1)
Zanim wysłałem tego sms to moduł AP-IP był w trybie wifi-klient: niebieska dioda pulsuje, żółta się świeci, czerwona się nie świeci, zielona pulsuje.
Wysłałem sms o treści "xxxx apipdefault" otrzymałem potwierdzenie Polecenie wykonane poprawnie, wszystkie diody zgasły i za chwilę zaczęła pulsować tylko dioda zielona (pozostałe diody wyłączone). Po 10 min zielona dioda dalej pulsuje, a żadna nowa sieć wifi nie jest widoczna w eterze. Załączam zrzut obrazu z panela po wykonaniu tej komendy przez sms.
Próbowałem restartować jeszcze sam moduł AP-IP, ale caly czas to samo (pulsuje tylko dioda zielona).
Po wyłączeniu zasilania całego systemu i włączeniu moduł AP-IP odczytał wcześniejszą konfigurację z optimagsm tzn. wifi-klient i diody: niebieska pulsuje, żółta się świeci, czerwona wyłączona, zielona pulsuje.

Połączenie wifi-klient lub ethernet działa prawidłowo, gdyż router przydziela z dhcp IP i to IP jest widoczne jako ALIVE w komputerach w tej samej sieci. Ale strony https://adresIpModułu oraz https://adresIpModułu:444 nie wyświetlają się.

Cytat: RobertH w Sierpień 02, 2016, 16:52:31
WebSerwer i usługi sieciowe na AP-IP są generowane nawet jak nie ma połączenia z OptimaGSM więc brak usług sieciowych może wynikać tylko ze zmian ustawień w LuCi.
Czyli co to dla mnie oznacza? I co te ustawienia mogło zmienić, skoro moduł był wyjęty prosto z pudełka i jeszcze ani razu nie udało mi się połączyć z modułem APIP przez webserwer czy LuCi. Co mam dalej zrobić?

Marek

#8
ufff...zalogowałem się! A zrobiłem to tak:
skoro komenda xxxx apipdefault nie zadziałała to podłączyłem optimamanager i wpisałem do modułu apip konfigurację WIFI-AP, ssid: apip, hasło: ropam_optimagsm. Odłączyłem komputer, system wystartował i pokazała się sieć apip, na panelu TPR zobaczyłem adres 192.168.1.1(czyli mam wersje apip 1.0). Strona logowania od razu się pojawiła. Wpisałem kod główny i hasło tcpip i niestety nie udało mi się zalogować.....i wtedy sobie przypomniałem, że ta wersja miała błąd dla kodów innych niż te same cyfry! Zmieniłem swój kod główny na 5555 i udało się zalogować. Dobra biorę się za aktualizację apip.

ps. po zalogowaniu sprawdziłem jeszcze wersje apip i faktycznie mam 1.0.