Bieły ekran na panelu dotykowym TPR-1

Zaczęty przez awal, Luty 17, 2011, 13:41:16

Poprzedni wątek - Następny wątek

awal

Mam problem z panelem dotykowym TPR-1. Po ponad 3 tygodniach nieprzerwanego działania wraz z centralą MGSM 4.0+, centrala została podpięta przez programator do komputera celem zmiany ustawień za pomocą programu Partner GSM (dodano czujnik temperatury TSR-1). Wtedy ekran na panelu dotykowym stał się cały biały i komunikacja pomiędzy centralą i panelem została przerwana. Program partner GSM nie był w stanie odczytać ani zapisać żadnych danych z i do panelu dotykowego. Nie pomogły próby restartowania i odłączania zestawu od zasilania. Także próby odłączania i podłączania samego panelu dotykowego do centrali nic nie pomogły - dalej ekran był cały biały i nie było komunikacji z centralą.

Po podłączeniu samego panelu dotykowego do komputera, byłem w stanie zaktualizować firmware panela do wersji v1.5 (czyli przynajmniej bootloader modułu pracuje poprawnie), jednak i ta czynność nic nie zmieniła - ekran dalej jest biały i brak komunikacji z centralą. Centrala MGSM 4.0+ ma zaktualizowany najnowszy firmware w wersji v3.5.

Przy montażu zestawu alarmowego miałem bardzo podobny problem z panelem dotykowym, ale wtedy wystarczyło, że połączyłem panel z komputerem i (bez żadnej jeszcze dodatkowej akcji z mojej strony) panel \"ożył\". Powróciła też komunikacja z centralą alarmową. Niestety teraz, mimo licznych prób nie udało mi się naprawić tej sytuacji.

Co mogę jeszcze zrobić by ten panel zaczął działać? Według mnie jest to problem z firmware panelu, gdyż nie było żadnej fizycznej ingerencji na działającym wcześniej panelu, a problem powstał przez połączenie komputera z centralą alarmową. Sam panel wydaje się sprawny, bo komunikuję się z komputerem poprzez kabel do programowania i można mu aktualizować firmware.

Proszę o poradę i pozdrawiam,
Artur W.

RobertH

#1
Witam

Trudno diagnozować na odległość, ale z opisu, problem raczej leży po stronie samego wyświetlacza TFT. Taki objaw może wystąpić jeżeli wyświetlacz ma tylko zasilanie podświetlenia a brak reszty sygnałów. Proszę sprawdzić 100-pinowe złącze od taśmy TFT (czy nie jest \'skoszona\' taśma), może przewody okablowania dotykały i \"wyciągnęły\" taśmę ze złącza (w obudowie jest raczej ciasno).
Jeżeli złącze jest prawidłowo a dalej jest awaria to proszę przesłać do naszego serwisu, tutaj sprawdzimy i otrzyma Pan na pewno działający (i określimy ewentualny problem )

awal

Witam ponownie,

po paru próbach panel zaczął normalnie działać. Taśma od ekranu LCD jest zasłonięta naklejką (plombą), której nie chciałem odrywać. Jednak nie wszystko jest w porządku. Gdy na panelu dotykowym próbuje zapamiętać ustawienia serwisowych (np. plan ustawienia czujek PIR), ekran znów się staje cały biały i blokuje się tak jak wcześniej. Dzieje się to tylko przy zapamiętywaniu ustawień serwisowych. Ustawienia użytkownika można zapamiętać bez żadnego problemu. Panel udaje się odblokować podłączając komputer do centrali z niepodłączonym panelem, następnie odczytując ustawienia z centrali i nadpisując je. Po podłączeniu panela do centrali zaczyna on wtedy działać.

Popróbuję jeszcze dziś i posprawdzam co będę mógł (np. czy karta SD nie ma błędów). Jeśli problem nie zniknie, to wyślę panel do Państwa serwisu.

Dziękuję i pozdrawiam,
Artur W.

landi

Witam,

Mam podobny problem z panelem TPR-1 i centrala NEO. Czasem po zapisie ustawien serwisowych (niezaleznie - TPR-1 czy Partner-GSM), ekran panelu dotykowego staje sie bialy i miga zielona dioda. Nie da sie inaczej zrestartowac modulu jak tylko poprzez odciecie zasilania, czasami nawet potrzeba pare razy.
Ponadto nawet przy wyjeciu i wlozeniu karty SD panel sie zawiesza w taki sam sposob (bialy ekran i miganie zielonej diody) i nie pomaga nic oprocz odciecia zasilania.

Bardzo prosze o informacje, czy da sie cos z tym zrobic, czy tylko serwis ?

RobertH

Witam.

Działanie Pana TPR-1 jest bardzo dziwne, nie jest to raczej problem wyświetlacza (raczej zasilanie lub uP), więc mogę jedynie zaproponować wysyłkę do serwisu. Do kliku dni wróci do Pana działający i sprawdzony.

hrabiap

Witam. Mam to samo! Biały ekran przy panelu dotykowym. W systemie mam 2 panele. Drugi działa bez problemu. Pierwszy przestał wyświetlać w momencie gdy wyciągnąłem kartę SIM z centrali. Kilka prób odłączania zasilania nie przyniosło żadnego efektu. Taśma do transmisji pod wyświetlaczem wydaje się być ok. w momencie wystąpienia usterki nie bylo żadnej ingerencji fizycznej w panelu. Panel reaguje na dotyk np załącza przekaznik... wciskajac prawy dolny róg panelu i poza tym że jest ciągle biało wydaje się ok.  komunikacja z centrala raczej jest bo alarm daje się uzbroić np z pilota lub smsa. jakieś sugestie ktoś ma? czy od razu wysyłka? pozdrawiam.