Ropam Elektronik

Kategorie => Ogólne techniczne => Wątek zaczęty przez: tomas w Styczeń 07, 2016, 00:31:28

Tytuł: sabotaż linii
Wiadomość wysłana przez: tomas w Styczeń 07, 2016, 00:31:28
Mam już drugi przypadek gdzie samoistnie włącza się powiadomienie o sabotażu dwóch linii. Obie linie odpowiadają za czujniki wstrząsu przy jednym oknie. Sabotaż zaczyna się i kończy w ciągu sekundy i następnie jest to powtarzane kilkanaście razy (obie linie na przemian). Po restarcie centralki jest OK, natomiast sytuacja się powtarza. Czy może to być spowodowane niską temperaturą przy oknie (w pozostałych oknach nic się nie dzieje a temperatura jest podobna)?
Mam najnowsze oprogramowanie 1.7.

Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.
Tytuł: Odp: sabotaż linii
Wiadomość wysłana przez: robertm w Styczeń 07, 2016, 12:07:01
Podał Pan za mało danych, proszę o informacje:
- jaki system? ( OptimaGSM czy NeoGSM)
- jak podłączone są wejścia i jak oprogramowane -  EOL, 2EOL, zwykła, info, 24H ?
- jaka rezystancja jest wyświetlana w zakładce Online ?
Tytuł: Odp: sabotaż linii
Wiadomość wysłana przez: tomas w Styczeń 07, 2016, 17:05:32
Cytat: robertm w Styczeń 07, 2016, 12:07:01
Podał Pan za mało danych, proszę o informacje:
- jaki system? ( OptimaGSM czy NeoGSM)
- jak podłączone są wejścia i jak oprogramowane -  EOL, 2EOL, zwykła, info, 24H ?
- jaka rezystancja jest wyświetlana w zakładce Online ?

- NeoGSM
- 2EOL/NC, zwykła
- rezystancja: 1,1 i 1,2
Tytuł: Odp: sabotaż linii
Wiadomość wysłana przez: robertm w Styczeń 08, 2016, 12:54:09
Witam,
proszę sprawdzić ciągłość przewodów do czujników.

Prostym testem na poprawność działania wejścia zamiana z innym wejściem nie wzbudzającym podejrzeń.
Jeżeli ponownie pojawi się problem na ty czujniku ale na innym wejściu - problemu należy szukać w przewodach i czujniku.