Nie kończy dzwonienia

Zaczęty przez Marek, Lipiec 01, 2017, 22:50:00

Poprzedni wątek - Następny wątek

Marek

Mam OptimaGSM v.2.8. Karta SIM od PLAY! Używam jej od lat począwszy od MGSM5.0
Po wywołaniu alarmu OPTIMAGSM dzwoni do wybranych nr telefonów z listy. I wszystko byłoby super gdyby nie to, że po rozbrojeniu alarmu dalej dzwoni. Serwis Ropam (w zeszłym roku zgłaszałem im ten problem) twierdzi, że problem leży w tym, że to wina karty bo jest z PLAY a w module działa w trybie 2G i tak się ona zachowuje. Przyjąłbym takie tłumaczenie do wiadomości, gdyby dotyczyło to następującej sytuacji: moduł wybiera nr, dzwoni, przychodzi informacja do centrali o rozbrojeniu systemu, on dzwoni jeszcze na ten nr przez jakiś czas i koniec. Tymczasem po rozbrojeniu alarmu on dzwoni na pierwszy nr z listy, drugi, trzeci...przecież to nie karta wybiera nr tylko modem Optimie. Skoro program wybiera nr kolejnego telefonu i kolejnego telefonu i kolejnego...to naprawdę uważacie, że to wina karty?
W MGSM5.0 nigdy takiego problemu nie miałem z tą kartą.
Załączam zrzut z podglądu zdarzeń. Zwróćcie uwagę, że 50sek po rozbrojeniu OPTIMA zadzwoniła na 3 nr z listy, którego użytkownik odebrał telefon. W logach nie ma informacji, że dzwonił na 1szy nr, 2gi nr jeśli nikt nie odebrał numeru. Alarm w tym przypadku rozbroiłem już po 3sek zanim 1szy telefon zaczął dzwonić.

robertm

Witam,
Bardzo proszę o przesłanie większej ilości danych na e-mail serwis@ropam.com.pl
potrzebujemy informacje jaka jest wersja programowa centrali oraz plik z konfiguracją i pamięć zdarzeń.

stopi

to są moje początki z alarmem Państwa firmy, problem mam ten sam. Na razie jestem w fazie testów centralkę mam w domu obok kompa z podłączonymi dwoma czujkami i kontaktronem. Powoli sobie czytam i ustawiam. Teraz własnie pojawił się problem z tym, że jak załączę alarm i go wywołam to dzwoni mi bez przerwy telefon. Nawet wyłączenie alarmu tj. wpisanie pinu nic nie pomaga, cały czas jest ikona, że alarm do mnie dzwoni, próbowałem oddzwonić ale ciężko jest zdążyć a poza tym zawsze jest zajęte. Pomaga wyłączenie zasilania, albu reset przez kabel serwisowy. Tak jak poprzednik wysyłam pliki na maila.

robertm

Witam,
Ma Pan ustawione dzwonienie za każdym razem przy wykryciu alarmu, nie ustawił Pan blokowania wejścia czujki po alarmie ani nie skorzystał Pan z opcji "Wysyłaj tylko jeden alarm"
dlatego każde naruszenie wejścia alarmowego powoduje kolejną kolejkę dzwonienia.

Wg. mnie dobrym rozwiązaniem jest ustawienie powiadomienia o alarmie za pomocą wiadomości SMS - dla każdego wejścia osobno - daje to kompletną informację z jakiego wejścia /czujki jest alarm i jaka jest ewentualna droga przejścia.
Zaznaczyłbym jednak funkcję blokowania po alarmie na minimum 1 min. w celu wyeliminowania powiadomień powtórnych.

Natomiast żeby nie przeoczyć SMS-ów warto również ustawić dzwonienie  z opcją - "Wysyłaj jeden alarm"
Spowoduje to że centrala zadzwoni tylko raz przy alarmie - i nie będzie powtarzać aż do skasowania alarmu i wystąpienia ponownego stanu alarm.