Próbuje się połączyć z centralą po sieci lokalnej.
neo jest podłączone pod domowe wifi.
Mój smartfon także.
W ogóle mi to nie idzie.
W aplikacji odznaczam "łącz przez ropambridge" to chce ode mnie jakiegoś zewnętrznego adresu IP. Nie kumam.
Co jest nie teges?
Setup centrali na obrasku.
Dodam, że konfig obiektu do aplikacji pobrałem QR kodem z neogsmip managera.
RopamNeo v.1.6.0
Program centrali: 1.8 pl
Sprzęt: 1.1
Dostaję informacje, że nie można nawiązać połączenia z obiektem.
Jeszcze dorzucę konfig obiektu z app.
Proszę w zakładce Online w programie NeoGSMIPManager sprawdzić czy centrala poprawnie połączyła się z Pana siecią WiFi i jaki ma numer IP - i czy zgadza się on z tym jaki ma Pan w konfiguracji.
Tak, jest połączenie z domowym WIFI.
Adres IP się zgadza.
Czasami mam "problemy z logowaniem" a czasami jakieś info o złym kodzie użytkownika. Nie pamiętam teraz dokładnie, ale w logu centrali jest info "Logowanie IP" | "zły kod".
O takie info mam na apce jak w zał.
Ten kod użytkownika to się wpisuje tylko w konfiguracji obiektu w aplikacji?
Nigdzie nie znalazłem w managerze takich danych.
Kod główny (fabryczny): 5555
a reszta pytań na pewno jest opisana w app i centrali:
https://ropam.com.pl/product/ropamneo/#download
https://ropam.com.pl/wp-content/uploads/2018/04/ropamneo_io_pl.pdf
https://ropam.com.pl/product/neogsm-ip-set/#download
https://ropam.com.pl/wp-content/uploads/2018/04/neogsm-ip_o_pl.pdf
A, dobra. Czyli to jest ten sam kod, który wbijam na panelu dotykowym przy zał/wył. alarmu.
Totalnie nie skojarzyłem tego.
Dzięki, sprawdzę potem czy to zadziała.
Czy przekierowanie na ruterze LTE portu 9999 wystarczy aby wbić się do centrali 'z miasta' ?
Mam internet z plusa. IP zapewne zmienne, ale powiedzmy, że teraz znam to IP, przerzucę port i kibel jakiś - nie idzie się połączyć. Telefon odpinam sobie od wifi (centrala pozostaje podłączona).
A czy masz w tym Plusie wykupioną usługę publicznego IP? Ogólnie w Plusie IP może być publiczne (zmienne lub stałe) ale tylko za dodatkową opłatą. Standardowo masz zmienne prywatne IP i nie ma opcji się dostać na swój sprzęt.
Cytat: wojtek06061989 w Grudzień 19, 2019, 07:57:28
A czy masz w tym Plusie wykupioną usługę publicznego IP? Ogólnie w Plusie IP może być publiczne (zmienne lub stałe) ale tylko za dodatkową opłatą. Standardowo masz zmienne prywatne IP i nie ma opcji się dostać na swój sprzęt.
Bez wykupienia stałego publicznego adresu IP to nie zadziała gdyż router jest za NAT-em operatora i porty nie są otwarte.
Test IP i portu z internetu prawdę powie:
https://ping.eu/port-chk/ (https://ping.eu/port-chk/)
Stały adres IP w Plus (dla firm) = 10 zł/m-c.
Licencja RopamBridge = 20 zł/rok = 1,67 zł/m-c
Osobiście wolałbym ropam bridge,
W razie zmiany operatora na inny niż plus nie ma opcji publicznego IP i jest kłopot, chyba że publiczne IP masz też na inne potrzeby
Cytat: wojtek06061989 w Grudzień 19, 2019, 07:57:28
A czy masz w tym Plusie wykupioną usługę publicznego IP? Ogólnie w Plusie IP może być publiczne (zmienne lub stałe) ale tylko za dodatkową opłatą. Standardowo masz zmienne prywatne IP i nie ma opcji się dostać na swój sprzęt.
Nic więcej nie mam wykupione.
Czy to jest prywatne IP : 5.60.126.129 ?
Moim zdaniem NIE. A takie właśnie miał mój ruter parę dni temu.
CytatBez wykupienia stałego publicznego adresu IP to nie zadziała gdyż router jest za NAT-em operatora i porty nie są otwarte.
Nie wiedziałem o tym. Lipa zatem.
Dzięki za informacje.
Cytat: wojtek06061989 w Grudzień 19, 2019, 11:25:31
Osobiście wolałbym ropam bridge,
W razie zmiany operatora na inny niż plus nie ma opcji publicznego IP i jest kłopot, chyba że publiczne IP masz też na inne potrzeby
Dokładnie - jak stały IP potrzebny do innych opcji np. CCTV to ma uzasadnienie ekonomiczne.
ps. w Orange na LTE też jest dostępny stały IP (oczywiście za $).