Ropam Elektronik

Kategorie => Centrale alarmowe => Wątek zaczęty przez: robin297 w Styczeń 20, 2020, 12:58:17

Tytuł: Problem z aplikacją mobilną RopamNeo
Wiadomość wysłana przez: robin297 w Styczeń 20, 2020, 12:58:17
Dzień dobry,
Mam problem z aplikacją mobilną RopamNeo. Aplikacja co kilka - kilkadziesiąt sekund rozłącza się z RopamBridge. Po naciśnięciu przycisku "Zaloguj" loguje się i pracuje poprawnie przez kilka/naście sekund ponownie.
Nowa centrala NEO-IP 64. Centrala podłączona do routera przez WiFi (internet stabilny, światłowód) + dodatkowa karta sim jako awaryjna. Router znajduja się 1 m obok, zasięg wifi pełen. Smartfon łączy się z RB zarówno przez wifi jak i sieć GSM - w obu przypadkach taki sam problem.
Gdzie szukać przyczyny?
Tytuł: Odp: Problem z aplikacją mobilną RopamNeo
Wiadomość wysłana przez: zwalaszkiewicz w Styczeń 20, 2020, 14:12:13
A to nie podobny problem do mojego ? Zachowanie identyczne

http://forum.ropam.com.pl/index.php?topic=890.0
Tytuł: Odp: Problem z aplikacją mobilną RopamNeo
Wiadomość wysłana przez: robin297 w Styczeń 20, 2020, 14:46:16
Tak, bardzo podobne objawy. Tylko ja nie mam podpiętych żadnych czujników temperatury (bo z tego co widzę to w tym był problem?)
Tytuł: Odp: Problem z aplikacją mobilną RopamNeo
Wiadomość wysłana przez: wojtek06061989 w Styczeń 20, 2020, 20:16:24
Problem był w długości nazw, być może u ciebie kolego np w jakimś wejściu lub wyjściu jest zbyt długa nazwa. Sprawdź to zgodnie z sugestią z przytoczonego posta
Tytuł: Odp: Problem z aplikacją mobilną RopamNeo
Wiadomość wysłana przez: robin297 w Styczeń 22, 2020, 22:59:38
Fakt. Jedno z wyjść miało 17 znaków. Zmieniłem na standardową nazwę "Wyjscie 3". To jednak nie to. Problem nie ustąpił.
Jakieś inne pomysły?
Dzisiaj zakupiłem jeszcze ekspander wyjść EXP-O8T-RN. Podłączyłem go pod drugi port Ropamnet. Adres ustawiony. Zworki na centrali i ekspanderze założone. Ćwiczę go od dwóch godzin.... i nic. Bez zworek to samo.  Na ekspanderze świeci się dioda "Fail"
Chciałem zrobić update firmware do najnowszej wersji (u mnie jest v 1.2 z 20.06.2020 - czyli jeszcze chyba sprzed wydania centrali NEO-GSM-IP-64 tylko nie mam kabla mgsm a kabel z Satela chyba nie będzie się łączył z produktami Ropam?
Tytuł: Odp: Problem z aplikacją mobilną RopamNeo
Wiadomość wysłana przez: wojtek06061989 w Styczeń 23, 2020, 07:59:38
Myślę że miało być 2019r ?  ;) Tak najprawdopodobniej musisz zaktualizować oprogramowanie, miałem identycznie z ekspanderem wejść.
Aktualizacja rozwiązała problem, co do kabla nie mam pojęcia czy z satela podejdzie... jeżeli jesteś z okolic Piły mogę pożyczyć kabelek ori Ropam
Tytuł: Odp: Problem z aplikacją mobilną RopamNeo
Wiadomość wysłana przez: bonek79 w Styczeń 23, 2020, 09:21:56
Aktualizacja expandera na pewno pomoże miałem podobny przypadek z neogsm ip64
Tytuł: Odp: Problem z aplikacją mobilną RopamNeo
Wiadomość wysłana przez: robin297 w Luty 10, 2020, 12:50:57
- problem z ekspanderem rozwiązany - zamówiłem kabelek, wgrałem nowy firmware - ruszyło od razu
- problem oprogramowania - niestety nie, aplikacja ropam-neo ciągle wylogowuje (czasem 2-3 razy w ciągu minuty, innym razem raz na 2-4 minuty)
Tytuł: Odp: Problem z aplikacją mobilną RopamNeo
Wiadomość wysłana przez: robin297 w Luty 10, 2020, 15:05:40
Film trwa niecałe 1,5 minuty. W tym czasie app wylogowuje się 4-krotnie:
4 sek.
15 sek.
51 sek.
1 minuta, 19 sek.

https://www.youtube.com/watch?v=IeAuC-IUSCY&feature=youtu.be
Tytuł: Odp: Problem z aplikacją mobilną RopamNeo
Wiadomość wysłana przez: robertm w Luty 11, 2020, 09:21:59
A jak jest podłączona do internetu centrala. Wygląda całość na słaby zasięg wifi
Tytuł: Odp: Problem z aplikacją mobilną RopamNeo
Wiadomość wysłana przez: robin297 w Luty 11, 2020, 13:35:06
Centrala znajduje się w tym samym pomieszczeniu co router (pół metra obok), zasięg wifi pełen. Z kolei smartfon łączy się z RP zarówno przez wifi jak i GMS - - w obu przypadkach taki sam problem.
Dodatkowo nie działają powiadomienia push (w programie są włączone, w smartfonie natomiast odblokowana możliwość powiadomień).
Tytuł: Odp: Problem z aplikacją mobilną RopamNeo
Wiadomość wysłana przez: robertm w Luty 11, 2020, 15:37:56
Proszę o przesłanie konfiguracji na : serwis@ropam.com.pl - przetestujemy
Tytuł: Odp: Problem z aplikacją mobilną RopamNeo
Wiadomość wysłana przez: K@mil w Luty 11, 2020, 17:57:07
Jaką masz wersje oprogramowania centrali? v1.4??
Mi nie działały powiadomienia, ponieważ miałem wersję v1.0.

Z tym routerem blisko centrali też nie przesadzajmy. Dzisiaj nie mogłem zaktualizować centrali, wszystkie sposoby zawiodły.
Telefon do pomocy technicznej rozwiązał problem. Miałem za blisko router, wystarczyło przesunąć go metr dalej od centrali i wszystko ładnie ruszyło w 3 minuty...
Tytuł: Odp: Problem z aplikacją mobilną RopamNeo
Wiadomość wysłana przez: robin297 w Luty 12, 2020, 12:47:28
robertm: konfiguracja przesłana na adres e-mail
K@mil: centrala była kupiona w grudniu, instalowana w styczniu (sprawdzę jak będę przy centrali, ale jeśli dobrze kojarzę to v 1.2)
Tytuł: Odp: Problem z aplikacją mobilną RopamNeo
Wiadomość wysłana przez: K@mil w Luty 12, 2020, 16:12:36
Sprawdź, bo prawdopodobnie tam jest przyczyna :)