Witam
Centrala ROPAM NeoGSM-IP, jeden panel TPR4. Zworka JT1 w centrali założona, w panelu JT1 założona.
Terminancja na zaciskach A-B panela przy centrali odłączonej od zasilania 60 OHM.
Panel podłączony na krótko do centrali w celu wyeliminowania uszkodzonego przewodu.
A co jakiś czas i tak wywala błąd wysyłania ramki / błąd odczytu statusu. Np. w moduł internetowy nie mogę wejść, cały czas błąd. Chyba, że klikam i klikam i klikam w ten moduł to w końcu wejdzie.
Wersja panela Sv 4.4, wersja centrali 3.4.
Sprawdzę statystykę magistrali RopamNet to za pierwszym razem pokazuje chyba (?) błędy na panelu, 234 ?
Sprawdzam za drugim razem, to z kolei przy panelu już jest 0.
Przy próbie aktualizacji wywala błąd pobierania informacji poprzez program NeoGSMIPManager, z poziomu panelu też jest błąd odczytu danych, poprzez kod sms również sie nie udało.
Sprawdzenie stanu konta karty PrePaid z poziomu panelu poprzez wysyłanie kodu USSD nie daje informacji zwrotnej ze stanem konta.
Centrala SMSy wysyła i odbiera. Ale w tym przypadku sprawdzenia stanu konta jest brak informacji zwrotnej.
Co jeszcze mógłby sprawdzić, gdzie szukać przyczyny ?
Dzięki za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Na początek proponuje zaktualizować panel, najnowsza wersja to 5.6, pozdrawiam
Aktualizacja pomogła, chociaż droga do niej nie była prosta. Teraz moduł internetowy śmiga. Walcze jeszcze ze sprawdzaniem stanu konta.
Akurat aktualizacja TPR4 jest raczej bezproblemowa, z czym był problem?
Problem z tym, że podłączyłem panel włączyłem program, pobrałem plik, a program panelu nie widział. Na forum wynalazłem wątek, że najpierw należy włączyć program, pobrać plik aktualizacyjny, podłączyć dopiero panel (wtedy dopiero program wykrywa panel) i klikamy aktualizuj.
Chodzi o sekwencję kroków.
A powiesz mi jeszcze Wojtku jak jest ze sprawdzaniem stanu konta ? Smsy centrala odbiera, alerty RCB wyskakują, promocje z Orange odczytuje, a stanu konta nie chce zwrócić. Wysyłam kod ussd w postaci: xxxx(haslo użytkownika)ussd*124*#