neogsm-ip-64 - problemy

Zaczęty przez jaqb76, Marzec 17, 2020, 16:02:33

Poprzedni wątek - Następny wątek

jaqb76

Witam wszystkich,
Mam problem z najnowszym firmware'em do tej centralki tj neogsm-ip64
Aktualnie mam centralkę w wersji 1.4
Neogsmip64 manager jest też w tej wersji tj 1.4

Problemy jakie napotkałem to:
- brak możliwości połączenia zdalnego w Neogsmip64 manager (dostaje komunikat DEVICE_NOT_FOUND)
- brak możliwości notyfikacji mailowej

Na wcześniejszej wersji 1.3 zdalne połączenia działało poprawnie. Teraz przestało. Przy okazji ma ktoś tą wersję - zrobiłbym downgrade do 1.3 aby znów mieć zdalne połączenie.
Jeśli chodzi o maile to śledzę ruch na interfejsie i nie ma tam nawet próby wysłania jakiegokolwiek pakietu - próby robię poprzez "podgląd online" -> "wyślij email testowy". Wcześniej nastawiałem się na ruch tylko po porcie smtp 587 i 465 ale jak nic nie przychodziło to zacząłem obserwować cały ruch wychodzący z centrali i też nic nie wychodziło.

Proszę o jakieś sugestie - bo mnie skończyły się już pomysły oraz o możliwość ściągniecia poprzedniej wersji 1.3.
Pozdr,
Jakub

RobertH

W NeoGSM-IP-64 v1.4 obie funkcje były testowane i działają bez problemów.
Do weryfikacji ustawienia centrali.  połączenia WIFI/LAN  lub GPRS ( i stan karty SIM środków)

jaqb76

Witam,
Połączenie mam tylko po lan. Nie mam zainstalowanej karty GSM.
Połączenie z aplikacją na telefonie działa - więc od strony komunikacji centrali po wifi też jest ok. Zdarzenia od strony aplikacji (tzn ruch) widzę jak jest generowany w obie strony. Sprawdzam tcpdump'em. Prośba o udostępnienie więc wersji 1.3 do czasu rozwiązania problemu.

jaqb76

Witam,
Czy jest jakiś problem aby udostępnić wersję 1.3 ? Bez powiadamiania mailowego funkcjonowanie centrali nie ma sensu. (mówię tutaj o sytuacji gdy nie ma karty GSM).
Kolejna sprawa to brak otwartego API do komunikacji np z home assistant. Czy w tej kwestii są jakieś plany? Funckjonalnośc centralki dzięki temu bardzo by się zwiększyła.
Pozdr,
Jakub





skygge

Dodam tylko, że moduł Home Assistant do central S... jest ;)
+1 do tego tematu ode mnie.
PS. W opisie centrali na stronie producenta przy punkcie SMTP jest błąd: ma być TLS, jest TSL.

RobertH

Przesłać konfiguracje i pamięć zdarzeń na (oczytane z centrali): serwis@ropam.com.pl.