Fałszywy alarm i brak śladów w logach

Zaczęty przez michal_, Luty 08, 2024, 19:26:48

Poprzedni wątek - Następny wątek

michal_

W ciągu ostatnich 3 miesięcy zdarzyło się 2 razy (w tym dzisiaj o godz. 5:30), że załączył się alarm w strefie 1 który załączył sygnalizatory. Na TPR-ach pojawił się komunikat o alarmie, ale gdy chciałem go skasować to dostałem informację, że system jest już rozbrojony i ogólnie nie ma czego kasować. Inna rzecz to nie otrzymałem sms-a ani telefonu z alarmem oraz w rejestrze zdarzeń centrali nie ma żadnej informacji o alarmie. Czy ma ktoś jakiś pomysł co może być przyczyną takich alarmów, po których nie ma śladu z logach?
Moja centrala to NeoGSMIP64 v3.0, TPR v5.0

robertm

Jeżeli niema informacji o alarmie to prawdopodobnie załączone zostało tylko wyjście które steruje sygnalizatorem. Proszę sprawdzić dokładnie ustawienia tego wyjścia.

michal_

Odświeżam temat, bo ostatnio znowu pojawił się problem z alarmami. Obecna wersja centrali NeoGSMIP64 to v3.8, TPR4 v5.5.

Po każdym restarcie centrali (np. przy wyjściu z trybu serwisowego) na wszystkich TPR-ach pojawia się alarm z linii 1 Garaż (strefa 1) - zdjęcie w załączeniu. 

Problem w tym, że:
  • czujka nr 1: Garaż nie należy do strefy 1 (obecnie przypisana jest do strefy nr 3)
  • w rejestrze zdarzeń nie ma informacji o alarmie
  • centrala nie wysyła sms-a o alarmie
  • w aplikacji mobilnej również nie ma informacji o alarmie
  • nie jest możliwe skasowanie alarmu z manipulatora bo opcja Rozbrajania informuje że wszystkie strefy są już rozbrojone

Jak to możliwe, że jest sygnalizacja alarmu na TPR-ach, a centrala tego nie rejestruje? Gdzie może leżeć problem?

wojtek06061989

istnieje taki problem, i już jest poprawka w wersji beta pewnie niedługo zostanie udostępniona.