Witam
podłączyłem w/w centrale, oraz kilkanaście czujników do 3 modułów EXP-I8-RN oraz 2x TPR i sygnalizatory do wyjść O1 i O2
wykonałem konfiguracje i mam klika dziwnych reakcji - niezrozumiałego działania
mianowicie wszystkie 3 szt EP-I8 ustawiłem sabotaż strefa 2
- jednak po ponownym połączeniu z centralą lub odczycie ustawień - za każdym razem pierwszy EXP-I8 ma ustawione strefa sabotażu -1 , a pozostałe 2 moduły wejść maja zgodnie z ustawieniem - 2
DLACZEGO???
poza tym testuje wysyłanie maili - jest opcja w NeoGSMIP64Manager ver 1.4 - Podgląd online - Wyślij Email testowy
jednak mimo kilkukrotnego wysyłania Emaila - podgląd zdarzeń nie pokazuje tego zdarzenia - przez co nie wiem czy mam błąd ustawień - bo mail nie dochodzi!!
- zdarza się że za jakiś czas ( np. 30 minut ) w podglądzie zdarzeń pojawi się że mail był ale był wysyłany ale pojawił się błąd 16 - a prób wysłania było kilkanaście
co robię nie tak??
Daj screen konfiguracji poczty, bez tego ciężko pomóc, z jakiego serwera poczty korzystasz? gmail?
co ciekawe 4 maile poszły - więc ustawiłem testowe co godzinę - i nic 0 maili
w pomocy z poczty tlen
Serwer poczty wychodzącej - poczta.o2.pl
Port serwera poczty wychodzącej - 465
Tryb zabezpieczenia - SSL
Serwer wymaga uwierzytelnienia / włączonej autoryzacji SMTP.
Zmień port na 587 zrób próbę, potem zmień dodatkowo na starttls i zrób kolejna próbę
zmieniam ale to nic nie daje - nie widzę w podglądzie zdarzeń żeby była nawet próba wysłania maila
tak jakby przycisk - Wyślij mail testowy nie działał
a czy jest możliwe połączenie jednoczesne z komputera poprzez neoGSM manager oraz Ropamneo
mail idzie jak wywołam zdarzenie np otwarcie okna na którym jest czujnik
czyli opcja testowe wysłanie maila nie działa
A jaką masz wersję oprogramowania? Kiedyś był taki problem, ale został on rozwiązany. I był to problem w NeoGsm-IP a nie NeoGsm-IP-64
sv:1.4
próba aktualizacji oprogramowania kończy się komunikatem - coś wczoraj czytałem że więcej osób ma ten problem
Pobieranie informacji z serwera ...
Błąd pobrania informacji z serwera !
1.4 jest najnowsza, a więc nie wiem czemu nie działa ci test
jak nacisnę TESTowe wysłanie maila to pokazuje sie okienko - wysyłanie E-maila
ale nic nie idzie na pocztę, w podglądzie zdarzeń tez nic nie ma
ustawiłem dla każdej czujki pir ze ma wysyłać maila w przypadku naruszenia i tez nic nie przychodzi
Cytat: Mimix w Kwiecień 02, 2020, 23:48:30
mail idzie jak wywołam zdarzenie np otwarcie okna na którym jest czujnik
czyli opcja testowe wysłanie maila nie działa
to dla czujnika otwarcia okna działa a dla PIR nie? :o
zauważyłem że przy próbie pobrania ustawień z centrali pojawia się błąd odczytu konfiguracji
potem w rejestrze zdarzeń Błąd sumy kontrolnej id:0
restart centrali - i zmienia sie jej adres IP na z DHCP
chyba reset zrobię centrali i poustawiam od nowa
witam
pojawił się problem z połączeniem z internetem
wpierw pojawił sie problem z rana kilka dni temu - ale zaraz znikł
obecnie występuje cały czas
mianowicie co 7 sekund pojawia się informacja BRAK INTERNETU i zaraz co 23 sekundy POŁĄCZONY Z INTERNETEM
połączenie centrali po kablu - bez problemu łączę się komputerem z centralą,
na komputerze jest internet bez problemu, na np. tv tez internet jest, jedynie centrala zgłasza bład a ustawienia te same stały adres IP ( oczywiście każde urządzenia ma swój własny)
centrala stały IP - ustawiłem DHCP - i nadal to samo błąd BRAK INTERNETU co 7 sekund
router LTE siec PLUS
drugi
router LTE (inny) siec PLAY
bez znaczenia
wszystkie powiadomienia wyłączone, timery OFF
jakieś sugestie???
A to ciekawe gdyż, u mnie identyczny problem dziś od godzin porannych występuje, także jeden z klientów mi to zgłosił, Myślałem że Play ma jakieś problemy w moim rejonie ale być może problem leży gdzie indziej.
Pytanie zasadnicze do pana Roberta to jak centrala sprawdza czy ma połączenie z internetem, może jest to ping do serwerów Ropam? Jeżeli tak to w przypadku problemów po stronie serwera może być taki objaw.
Czy ktoś jeszcze z forumowiczów ma też taki problem?
czekamy wiec na odpowiedz od p.Robertów
Mam to samo...
A więc jeśli jest już nas 3 to prawie na pewno moja teoria jest mniej więcej słuszna :)
Najgorsze że w NeoGSM-IP-64 nie działa opcja cichej sygnalizacji awarii (dla Interentu), mało tego nawet wyłączenie opcji sygnalizacji awarii internetu w centrali nie przerywa ciągłego pikania paneli :o
Musiałem wypiąć kabel Ethernet żeby mieć spokój w święta ;D
Internet to sprawdzanie kilku podstawowych serwerów DNS np. ns1.google.com
więc działanie zależy od dostawcy internetu w tym działanie ustawionych na routerze serwerów DNS.
Jak widać temat leży po stronie dostawcy internetu i centrala jest tylko ping-erem.
Dziękuję za informacje, a więc pytanie czy wszyscy mamy Play? Kolega Mimix pisał że na Plusie też ten sam problem?
Hmm bardzo dziwna sytuacja, tym bardziej że generalnie internet mi działa tylko centrala zgłasza problem, z resztą podobnie jak u innych kolegów,
tak mam internet z Plusa, i ten problem wystąpił już 2 razy, tylko pierwszy raz po kilku minutach zniknął.
natomiast 12 kwietnia pojawił się i już nie chciał zniknąć
DNS miałem z PLUSA - nie sprawdziłem jaki
więc zmieniłem na 8.8.8.8 i też nic
więc zmieniłem na inny router z kartą PLAY i to samo
więcej już nie grzebałem
założyłem że centrala się zawiesiła - zrobiłem restart ale pomogło wiec napisłąem post na forum
poza tym internet działa i to bardzo dobrze - inne urządzenia działają w tym TV i VOD, Piec CO, itp
To testujemy i sprawdzamy.
Miało być
"założyłem że centrala się zawiesiła - zrobiłem restart ale NIE pomogło wiec napisałem post na forum"
ok to czekamy
obecnie mam IP bramy zmieniony - więc centrala a raczej panel nie piszczy bo wyłączyłem jej dostęp do internetu, a mogę testować LP
a czy można zmienić w TPR żeby błąd połączenia z internetem nie wywoływał ciągłego piszczenia - rozumiem raz i komunikat na panelu ale pisk co 7 sekund
Pisk jest co 7 sekund gdyż połączenie co kilka sekund wraca i jest ponownie tracone i to jest powodem "ciągłego pikania" teoretycznie można wyłączyć to pikanie poprzez funkcję cicha sygnalizacja awarii, na tą chwilę dla centrali 64 opcja ta nie działa serwis o tym wie i ma być poprawka, pisałem już o tym w tym temacie, widocznie nie doczytałeś
a czyli cicha sygnalizacja awarii w centrali 64 nie działa!!
właśnie to testowałem
czyli czekamy na info w sprawie połączeni aż internetem oraz poprawy firmware centrali
Dołączam się do problemu z brakiem internetu. Nie wiem czy problem dotyczy internetu z karty SIM, czy po Wi-Fi. W każdym razie u mnie co ok. 15 sekundach internet się rozłącza, a po ok. 5 sekundach łączy ponownie. I tak "pika" od 2 dni 24 godziny na dobę. Karta SIM z sieci Plush, internet po Wi-Fi - radiowy, centralka wewnątrz sieci ma stałe IP.
Cytat: Mimix w Kwiecień 03, 2020, 09:21:50
jak nacisnę TESTowe wysłanie maila to pokazuje sie okienko - wysyłanie E-maila
ale nic nie idzie na pocztę, w podglądzie zdarzeń tez nic nie ma
ustawiłem dla każdej czujki pir ze ma wysyłać maila w przypadku naruszenia i tez nic nie przychodzi
Mimix - odnośnie maili pisałem juz w wątku neogsm-ip-64 - problemy.
Maile wychodzą tylko w kilku przypadkach. Opiszę szczegółowo diagnozę i sposób postępowania w/w wątku. Szkoda tylko, że wypuszczony jest soft z takimi błędami i nikt nie chce udostępnić poprzedniej wersji (w której więcej rzeczy działało).
Wygląda na to że jednak problem nie pochodzi od dostawców internetu, musi to być problem z którymś dns który jest odpytywany przez centralę. Czekamy zatem na informację od Ropam w tej kwestii miejmy nadzieję że jutro się czegoś dowiemy
Cytat: RobertH w Kwiecień 14, 2020, 07:27:52
Internet to sprawdzanie kilku podstawowych serwerów DNS np. ns1.google.com
więc działanie zależy od dostawcy internetu w tym działanie ustawionych na routerze serwerów DNS.
Jak widać temat leży po stronie dostawcy internetu i centrala jest tylko ping-erem.
Chyba nie do końca - ja nie mam karty sim tylko połączenie przez internet i jest stabilne. Poza tym dodatkowo otrzymałem dzisiaj o Was odpowiedź cyt " pojawił się po wyłączeniu jednego z naszych serwerów". Problem jest więc po stronie oprogramowania i nie działającego jednego serwisu ropam. Fajnie jakbyśmy się dowiedzieli co to za serwery są sprawdzane - czy po adresie IP czy po nazwie ? W przypadku sprawdzania po nazwie cześć z nas mogłaby zrobić obejście.
Również mam ten problem. Posiadam centralę NeoGSM-ip-64, połączenie routera z centralą wifi, internet LTE. Co 30 sekund następuje "Brak internetu" na 7-9 sekund. Potem jest zdarzenie: "Połączony z internetem". Jeżeli wyłączę mój Router to następuje: "start połączenia z RopamBrigde gprs" i wówczas jest stabilnie.
Resetowałem centralkę NeoGsm-ip-64, router z modemem LTE, ale nic nie pomaga.
Zjawisko występuję na kartach SIM zarówno Orange jak i T-mobile (Play nie wkładałem do modemu LTE). Próbuję testować poleceniem: ping -t ns1.google.com . Na karcie SIM z T-Mobile mam standard HSPA+ lub UMTS. Gdy jest UMTS pojawiają się zaniki odpowiedzi. Niektóre odpowiedzi są powyżej 3000ms. Tyle tylko, że występują one rzadziej niż raportuje to centrala.
Pomiary robię na różnych modemach LTE. Zawsze jest podobnie. Wyklucza to usterkę mojego modemu.
Może spowodowane jest to dostawcą internetu z powodu przeciążenia sieci.
Mi pierwsze na myśl przyszły serwery Ropam, gdyż jak wiemy, były teraz u nich zmiany serwerów itd. była o tym mowa przy okazji problemów z wyszukiwaniem firmware przez Updatery
Ja mam internet LTE Plus GSM.
Więc raczej to nie wina operatora....
W moim systemie po przejrzeniu zdarzeń pierwsze tak częste utraty internetu nastąpiły od 2020.04.12 godz 08:59:28.
Internet wówczas był na LTE Orange.
Rozwiązanie wymaga wgrania wersji v1.5 do NeoGSM-IP-64.
Zmieniono procedurę testowania internetu i poprawiono opcje sygnalizacji awarii 'braku internetu'.
Do programowania wymagany Manager v1.5 bo ta wersja ma już zmiany pod moduły roletowe SROL-8-RN.
Pliki dostępne na www i działa także update z serwera mimo że centrala zgłasza ten 'wirtualny' błąd braku internetu.
Świetna informacja ;) a czy poprawiono także błąd związany z wyświetlaniem pracy termostatów na wykresie?
Tak, to jest większa aktualizacja - wkrótce changelog będzie uzupełniony.
Co do changelog jest szansa żeby był on dostępny do pobrania bez konieczności posiadania konta firmowego?
Ewentualnie żeby pan wrzucił na forum?
Z góry dziękuję ;)
Nowa aktualizacja co prawda rozwiązuje problem z komunikatem - brak internetu ale...
Widzę, że ktoś pracował nad wysyłaniem maili - zaczęło działać wysyłanie maili dla wyjść - komunikat w końcu przychodzi (niezależnie czy jest uzbrojony alarm czy nie)
Niestety to co do tej pory nie działa to:
- wysyłanie maili dla zmiany stanu wejścia ( działa tylko przy uzbrojonym systemie - co wg mnie jest błędne - bo jak chce podpiąć automatykę to chcę na bieżąco być informowany o tym czy przypadkiem coś się nie zmieniło a nie tylko wtedy gdy jest uzbrojenie)
- połączenie zdalne po TCP/IP - w wersji 1.3 to działało teraz cały czas jest "not found".
Pozdr,
Jaqb -
ps.
Tez czekam na change log oraz na udostępnienie API do komunikacji z HomeAssistant.
Cytat: jaqb76 w Kwiecień 15, 2020, 19:27:27
Widzę, że ktoś pracował nad wysyłaniem maili - zaczęło działać wysyłanie maili dla wyjść - komunikat w końcu przychodzi (niezależnie czy jest uzbrojony alarm czy nie)
Niestety to co do tej pory nie działa to:
- wysyłanie maili dla zmiany stanu wejścia ( działa tylko przy uzbrojonym systemie - co wg mnie jest błędne - bo jak chce podpiąć automatykę to chcę na bieżąco być informowany o tym czy przypadkiem coś się nie zmieniło a nie tylko wtedy gdy jest uzbrojenie)
- połączenie zdalne po TCP/IP - w wersji 1.3 to działało teraz cały czas jest "not found".
ps.
Tez czekam na change log oraz na udostępnienie API do komunikacji z HomeAssistant.
* maile zawsze działały kwestia ustawień,
* jeżeli wejścia są INFO to generują niezależnie od stanu czuwania a np. ZWYKŁA to typ uzależniony od alarmu
i ciekawe dlaczego taka czujka ma generować powiadomienia jak nie ma alarmu np. chodzę po domu i PIR wysyła mi co 10 sekund SMS lub @,
- jak czujka ZWYKŁA ma generować powiadomienia to naruszenie to trzeba jej naruszenie ująć w logice i np. generować sterowanie wyjściem a z niego SMS/@
* programowanie zdalne działa bez problemu, jak jest 'no found' to znaczy ze program połączył się z serwerem i szuka centrali ale jej tam nie ma, jak jest generowane połączenie serwisowe (SMS/panel/app ?)
* ?? API do komunikacji z HomeAssistant- nie ma takiego
Cytat: RobertH w Kwiecień 15, 2020, 20:01:48
Cytat: jaqb76 w Kwiecień 15, 2020, 19:27:27
Widzę, że ktoś pracował nad wysyłaniem maili - zaczęło działać wysyłanie maili dla wyjść - komunikat w końcu przychodzi (niezależnie czy jest uzbrojony alarm czy nie)
Niestety to co do tej pory nie działa to:
- wysyłanie maili dla zmiany stanu wejścia ( działa tylko przy uzbrojonym systemie - co wg mnie jest błędne - bo jak chce podpiąć automatykę to chcę na bieżąco być informowany o tym czy przypadkiem coś się nie zmieniło a nie tylko wtedy gdy jest uzbrojenie)
- połączenie zdalne po TCP/IP - w wersji 1.3 to działało teraz cały czas jest "not found".
ps.
Tez czekam na change log oraz na udostępnienie API do komunikacji z HomeAssistant.
* maile zawsze działały kwestia ustawień,
* jeżeli wejścia są INFO to generują niezależnie od stanu czuwania a np. ZWYKŁA to typ uzależniony od alarmu
i ciekawe dlaczego taka czujka ma generować powiadomienia jak nie ma alarmu np. chodzę po domu i PIR wysyła mi co 10 sekund SMS lub @,
- jak czujka ZWYKŁA ma generować powiadomienia to naruszenie to trzeba jej naruszenie ująć w logice i np. generować sterowanie wyjściem a z niego SMS/@
* programowanie zdalne działa bez problemu, jak jest 'no found' to znaczy ze program połączył się z serwerem i szuka centrali ale jej tam nie ma, jak jest generowane połączenie serwisowe (SMS/panel/app ?)
* ?? API do komunikacji z HomeAssistant- nie ma takiego
Dziękuje za odpowiedź.
- nie zmieniałem nic a maile ruszyły dla wyjść
- jeśli chodzi o wejścia to tego nie wiedziałem - chodziło mi właśnie o możliwość rozróżnienia - min otwarcie/zamknięcie bramy lub okna na poddaszu. Mail'e z czujki PIR takiej opcji nie brałem pod uwagę bo zasypałaby mnie ilość maili
- połączenie serwisowe jest generowane poprzez panel
- no właśnie oficjalnie nie ma - Tomasz napisał taką implementację ale najlepiej jakby była ona otwarta - użytkownik na tym forum g3. Info o tym jest na forum -http://forum.ropam.com.pl/index.php?topic=435.msg3967#msg3967 (http://forum.ropam.com.pl/index.php?topic=435.msg3967#msg3967)
Cytat: jaqb76 w Kwiecień 15, 2020, 20:25:29
- jeśli chodzi o wejścia to tego nie wiedziałem - chodziło mi właśnie o możliwość rozróżnienia - min otwarcie/zamknięcie bramy lub okna na poddaszu. Mail'e z czujki PIR takiej opcji nie brałem pod uwagę bo zasypałaby mnie ilość maili
- połączenie serwisowe jest generowane poprzez panel
- no właśnie oficjalnie nie ma - Tomasz napisał taką implementację ale najlepiej jakby była ona otwarta - użytkownik na tym forum g3. Info o tym jest na forum -http://forum.ropam.com.pl/index.php?topic=435.msg3967#msg3967 (http://forum.ropam.com.pl/index.php?topic=435.msg3967#msg3967)
* powiadomienia dla wejść ZWYKŁE to np. wygenerowanie sterowania wyjścia np. przekaźnik czasowy OneShot lub nawet proste przypisanie Ox=Ix (w zakładce wyjście), przykład mogę wgrać jako zrzut...
* zdalne połączenie serwisowe: centrala nie może być w czuwaniu ani alarmie (żadna strefa)...
* w NeoGSM-IP-64 jest ModbusTCP to nie jest HomeAssistant ale w większości przypadku wystarcza, do HA pewnie dojdziemy ale to temat przyszłości...
https://ropam.com.pl/product/modbus-tcp-ip/
nowa aplikacja Neogsmip64 manager ver 1.5
ma mały błąd w wyświetlaniu wartości wilgotności - nie widać okienka z wartością
okazuje się ze jak się powiększy rozmiar okna to jest ok
tego problemu nie ma dla okienka ustawienia czujników temperatury
Cytat: RobertH w Kwiecień 15, 2020, 09:07:08
Rozwiązanie wymaga wgrania wersji v1.5 do NeoGSM-IP-64.
Zmieniono procedurę testowania internetu i poprawiono opcje sygnalizacji awarii 'braku internetu'.
Do programowania wymagany Manager v1.5 bo ta wersja ma już zmiany pod moduły roletowe SROL-8-RN.
Pliki dostępne na www i działa także update z serwera mimo że centrala zgłasza ten 'wirtualny' błąd braku internetu.
Koledzy czy możecie sprawdzić czy po aktualizacji działa wam opcja "cichej sygnalizacji awarii", u mnie dalej nie działa i brak internetu (celowo wymuszony) dalej skutkuje głośną sygnalizacją
Panie Robercie czy ten problem też powinna rozwiązywać powyższa aktualizacja?
i jeszcze jeden błąd w nowej aplikacji Neogsmip64 manager ver 1.5
przy wejściu w rolety
Ustawiam RopamNeo i tam tez jest bład
w opisie - zamiast Grupowe Załączanie Wyjść - jest Niskie napięcie zasilania centrali <11V
Kolego Mimix sprawdzałeś może czy działa Ci "cicha sygnalizacja awarii" ??
A widzisz zapominałem o tym :-[
zająłem się ustawianiem i programowaniem automatycznych rożnych udziwnień
i tak mnie to wciągnęło ;)
a przy okazji kilka błędów znalazłem
następny błąd
ustawienie - ekran aplikacji mobilnej - można wybrać 6x4
jednak już w samej aplikacji mobilnej nie ma takiego układu siatki i wszystko się rozjeżdża
Cytat: RobertH w Kwiecień 15, 2020, 20:50:48
Cytat: jaqb76 w Kwiecień 15, 2020, 20:25:29
- jeśli chodzi o wejścia to tego nie wiedziałem - chodziło mi właśnie o możliwość rozróżnienia - min otwarcie/zamknięcie bramy lub okna na poddaszu. Mail'e z czujki PIR takiej opcji nie brałem pod uwagę bo zasypałaby mnie ilość maili
- połączenie serwisowe jest generowane poprzez panel
- no właśnie oficjalnie nie ma - Tomasz napisał taką implementację ale najlepiej jakby była ona otwarta - użytkownik na tym forum g3. Info o tym jest na forum -http://forum.ropam.com.pl/index.php?topic=435.msg3967#msg3967 (http://forum.ropam.com.pl/index.php?topic=435.msg3967#msg3967)
* powiadomienia dla wejść ZWYKŁE to np. wygenerowanie sterowania wyjścia np. przekaźnik czasowy OneShot lub nawet proste przypisanie Ox=Ix (w zakładce wyjście), przykład mogę wgrać jako zrzut...
* zdalne połączenie serwisowe: centrala nie może być w czuwaniu ani alarmie (żadna strefa)...
* w NeoGSM-IP-64 jest ModbusTCP to nie jest HomeAssistant ale w większości przypadku wystarcza, do HA pewnie dojdziemy ale to temat przyszłości...
https://ropam.com.pl/product/modbus-tcp-ip/
Witaj,
Dzięki za informację - dzięki temu już spiąłem HomeAssistant z centralą właśnie poprzez ModBus.
Do pełni szczęścia brakuje mi tylko jednej rzeczy - uzbrojenie/rozbrojenie centrali także po ModBus.W dokumentacji nie znalazłem takiej opcji. Czy jest to możliwe ? lub czy będzie możliwe w przyszłości ?
Co do zdalnego programowania to centrala nie jest w czuwaniu/alarmie (żadna strefa) a połączenia nie można zrealizwoać :(.
Pozdr,
Jaqb
Hmmm nie wiem czemu w ogóle centrala nie odpowiada mi na aktualizację SMS.
Komenda działała, bo 8 kwietnia sprawdzałem wersję.
Po wysłaniu SMS z hasło + update w ogóle nie odpowiada. Próbowałem 3 razy :)
Cytat: Mimix w Kwiecień 16, 2020, 08:12:14
A widzisz zapominałem o tym :-[
zająłem się ustawianiem i programowaniem automatycznych rożnych udziwnień
i tak mnie to wciągnęło ;)
a przy okazji kilka błędów znalazłem
następny błąd
ustawienie - ekran aplikacji mobilnej - można wybrać 6x4
jednak już w samej aplikacji mobilnej nie ma takiego układu siatki i wszystko się rozjeżdża
To jak byś miał chwilę sprawdź proszę i daj znać
Cytat: jaqb76 w Kwiecień 16, 2020, 09:02:56
Cytat: RobertH w Kwiecień 15, 2020, 20:50:48
Cytat: jaqb76 w Kwiecień 15, 2020, 20:25:29
- jeśli chodzi o wejścia to tego nie wiedziałem - chodziło mi właśnie o możliwość rozróżnienia - min otwarcie/zamknięcie bramy lub okna na poddaszu. Mail'e z czujki PIR takiej opcji nie brałem pod uwagę bo zasypałaby mnie ilość maili
- połączenie serwisowe jest generowane poprzez panel
- no właśnie oficjalnie nie ma - Tomasz napisał taką implementację ale najlepiej jakby była ona otwarta - użytkownik na tym forum g3. Info o tym jest na forum -http://forum.ropam.com.pl/index.php?topic=435.msg3967#msg3967 (http://forum.ropam.com.pl/index.php?topic=435.msg3967#msg3967)
* powiadomienia dla wejść ZWYKŁE to np. wygenerowanie sterowania wyjścia np. przekaźnik czasowy OneShot lub nawet proste przypisanie Ox=Ix (w zakładce wyjście), przykład mogę wgrać jako zrzut...
* zdalne połączenie serwisowe: centrala nie może być w czuwaniu ani alarmie (żadna strefa)...
* w NeoGSM-IP-64 jest ModbusTCP to nie jest HomeAssistant ale w większości przypadku wystarcza, do HA pewnie dojdziemy ale to temat przyszłości...
https://ropam.com.pl/product/modbus-tcp-ip/
Witaj,
Dzięki za informację - dzięki temu już spiąłem HomeAssistant z centralą właśnie poprzez ModBus.
Do pełni szczęścia brakuje mi tylko jednej rzeczy - uzbrojenie/rozbrojenie centrali także po ModBus.W dokumentacji nie znalazłem takiej opcji. Czy jest to możliwe ? lub czy będzie możliwe w przyszłości ?
Co do zdalnego programowania to centrala nie jest w czuwaniu/alarmie (żadna strefa) a połączenia nie można zrealizwoać :(.
Pozdr,
Jaqb
Hmm wygląda na to że u mnie też jest problem, centrala zwraca sms "błąd połączenia z serwerem" mowa o neogsm-ip-64
Co do połączenia to chętnie zobaczę konfiguracje i pamięć zdarzeń (bez wrażliwych danych):
serwis@ropam.com.pl
A co do sterowania czuwaniem przez ModBus to należy sterować wyjściem i to wyjście przepisać logicznie na wejście typu zał/wył czuwanie.
(wyjście i wejście dowolne nawet nie sprzętowe).
strona 4-5:
https://ropam.com.pl/wp-content/uploads/2019/09/an_neogsmip64_modbus_tcpip.pdf
ModBus to UDP i takich rejestrów nie będzie a sterowanie wyjściami zna tylko integrator.
Oczywiście to w zabezpieczonej sieci LAN TYLKO lub VPN !!!
Cytat: RobertH w Kwiecień 16, 2020, 19:37:26
Co do połączenia to chętnie zobaczę konfiguracje i pamięć zdarzeń (bez wrażliwych danych):
serwis@ropam.com.pl
Nie ma problemu wysyłam konfigurację i logi, z ciekawości sprawdziłem na 2 centralach neogdm-ip (32) i tam działa bez problemu
Cytat: wojtek06061989 w Kwiecień 16, 2020, 12:57:06
Cytat: Mimix w Kwiecień 16, 2020, 08:12:14
To jak byś miał chwilę sprawdź proszę i daj znać
działa OK
na jednym panelu mam ustawione cicha syg. awarii i ten milczy a na drugim mam cichą syg. awarii wyłączoną i ten piszczy
I symulowałeś awarię "Brak Internetu" czy jakąś inną? bo dla innych awarii prawdopodobnie jest ok, tylko przy braku Internetu jest ten problem
TAK - wyłączyłem router
wpierw nic nie piszczało nigdzie - dziwne
ale miałem odznaczane - sygnalizacja awarii - brak lan, brak internetu
jak to ustawiłam to jeden TPR piszczy a drugi milczy
To nie kumam czemu u mnie to nie działa.... muszę czekać na changelog wersji 1.5 bo w 1.4 nie działało na pewno miałem potwierdzenie serwisu.
Ostatnie pytanie jaki masz firmware w TPR-4? może to ma też znaczenie ja mamn 3.3
Dzięki
tez mam 3.3
dużo błędów jest w oprogramowaniu centrali jak i aplikacji manager
najgorsze ze co jakiś czas przy zmienianiu ustawień mam nieoczekiwaną zmianę IP centrali - bierze sobie adres z DHCP
poza tym mam problem z ustawieniem tego samego co mam na panelach na aplikacji ropamNeo
o ile na panelach widzę wszytko poprawnie to na RopmaNeo już nie - nie pokazuje prawidłowo
stanów niektórych wejść, poza tym wygląd - trochę mało spójny - inna siatka w programie manager a inna już w ropamNeo
szkoda że nie można - a może można - samemu utworzyć sobie ikonki do wyświetlania na TPR i RN
Cytat: Mimix w Kwiecień 17, 2020, 21:41:36
najgorsze ze co jakiś czas przy zmienianiu ustawień mam nieoczekiwaną zmianę IP centrali - bierze sobie adres z DHCP
Hmm ustaw sobie rezerwację adresu IP dla MAC centrali na routerze
Cytat
poza tym mam problem z ustawieniem tego samego co mam na panelach na aplikacji ropamNeo
o ile na panelach widzę wszytko poprawnie to na RopmaNeo już nie - nie pokazuje prawidłowo
stanów niektórych wejść, poza tym wygląd - trochę mało spójny - inna siatka w programie manager a inna już w ropamNeo
szkoda że nie można - a może można - samemu utworzyć sobie ikonki do wyświetlania na TPR i RN
Ja akurat nie miałem tego typu problemów, ale być może nie mam bliźniaczych ustawień i konfiguracji, co do ikon to chyba nie :o
ustawie mac-IP , tylko mikrotik jeszcze siedzi w pudle a obecnie jakiś pseudo routerek z plusa mam
w sumie to nic wielkiego nie używam
poza wyświetlaniem info o stanie wejść - 3 x drzwi i brama garażowa ( to samo na aplikacji RN już nie działa tak samo - dopiero po 10 restartach centrali czasami się uda ze jest ok)
ciągłe łączenie się z centralą żeby coś ustawić i potem konieczne rozłączenie żeby podłączyć telefon - razem nie mogą być oba urządzenia podłączone - jest strasznie nie wygodne
chciałem mieć to samo ustawienie co na panelu i RN - jednak aktualizacja managera wprowadziła nowe ustawienia dla aplikacji na telefon, a na telefonie w wersji dostępniej jest to jeszcze nie możliwe.
chociaż teraz wpadłem że można - mniej wygodnie ręcznie poustawiać chyba wszystko na telefonie?!
na razie zrobiłem tylko sterownie automatyczne brama garażowa i cyrkulacja,
kiedyś dojdzie jeszcze sterownie roletami i brama wjazdowa
Cytat: Mimix w Kwiecień 17, 2020, 22:26:09
chciałem mieć to samo ustawienie co na panelu i RN - jednak aktualizacja managera wprowadziła nowe ustawienia dla aplikacji na telefon, a na telefonie w wersji dostępniej jest to jeszcze nie możliwe.
Pewnie mówisz o nowych ikonkach? to prawda póki co nie można ich używać bo ani na panelach ani na aplikacji się nie wyświetlają :( ale fajnie że dodano nowe, duży plus za to :)
Cytat
chociaż teraz wpadłem że można - mniej wygodnie ręcznie poustawiać chyba wszystko na telefonie?!
Zgadza się można, wystarczy w managerze ustawić możliwość edycji ręcznej i dowolność na aplikacji 8)
Cytat
na razie zrobiłem tylko sterownie automatyczne brama garażowa i cyrkulacja,
kiedyś dojdzie jeszcze sterownie roletami i brama wjazdowa
Co do rolet to ja też z nimi czekam u siebie aż będzie system AIR i bezprzewodowe sterowniki, niestety instalacja elektryczna rolet nie była zrobiona w gwiazdę z rozdzielni i teraz trzeba czekać na AIR ;D
Nie długo ma być sterownik Rolet na DIN łączony po ropamNet świetna sprawa jak jest instalacja w gwiazdę, będę od teraz na nowych instalacjach wdrażał
mam już kartę SIM
i włączyłem a raczej chciałem włączyć otwieranie bramy garażowej SMS, DTMF, CLIP
i niestety żaden sposób nie działa, pewnie coś mam nie tak - karta plush
ustawiłem sterownie WY O13 dla bramy garażowej SMS "g1" i nic ( oczywiście SMS bez ") - to jest wyjście sterowne prze LP
więc ustawiłem też sterownie poprzez wirtualne wyjście 034 SMS "garazon" - też nie działa
DTMF - kod 11 - rozumiem żeby podać kod trzeba zadzwonić na centrale i jak się połączę to wtedy wpisuje kod 11* - niestety centrala nie dobiera - mimo że zaznaczyłem - połączenia przychodzące odbieraj po 3
dzwonek clip - tez nie działa - krótkie puszczenie sygnału i dłuższe tez nie odnosi skutku
sms testowy też nie idzie, jedynie testowe połączenie telefoniczne z centrali na 1 nr na liście działa
jakieś sugestie?
mały postęp
sms i maile przychodzą ale tylko z LP po otwarciu bramy garażowej z panela, pilota itp
widać po treści że to LP
natomiast aktywacja WE - brama garażowa nie melduje że zmienił się stan
tak samo wyjście to faktycznie podpięte do sterownia bramy też nie zgłasza zmiany stanu - być może przez to ze steruje nim LP???????
ale wyjście wirtualne które O34 też nie zgłasza mailem czy smsem zmiany stanu??
wiec jak to ma działać??
poza tym mail o stanie systemu nie podaje wilgotności
o ile temp opis i st C
to wartości i opisu czujnika juz nie ma
no właśnie muszę wysłać ustawienie bo nie mogę dojść do ładu
mianowicie SMS testowy i mail nie idzie, natomiast połączenie głosowe działa to wszytko jak jestem połączony z centralą.
jak się rozłączę z centralą to sms i maile idą jak np brama się otwiera, to na 100%
sms na otwarcie bramy zadziałał jeden z kilkunastu ale na zamkniecie już nie, chyba w tym wypadku zamykanie i otwieranie bramy powinno być tą samą komenda - otwórz czyli załącz przekaźnik , zamknij czyli też załącz przekaźnik.
kody dtmf - nie działają, CLIP też nie
testuje rożne ustawienia żeby wybrać najlepsze ale na razie mało to spójne - ciężko coś wybrać bo nigdy nie wiem co zadziała i czy zadziała
większość bram działa na zasadzie otwórz stop zamknij i tak w koło i jest to realizowane przez jedno wejście w sterowniku bramy, w takim przypadki nie uda ci się nigdy tego zrealizować na osobnych sygnałach otwórz zamknij, ja u klienta ostatnio zrobiłem na sms i działa rewelacja screen w załączniku, ta sama komenda "brama" jest do zamykania i otwierania (przy czym na samym sterowniku bramy zrobiłem auto zamykanie po zadanym czasie)
tego się właśnie dziś domyśliłem - bo ustawienie mam od dawna ale karta sim przyszła dopiero i mogę to testować, a działa CLIP i DTMF??
klient chciał tylko sms więc reszty nie testowałem, ale jak chcesz w wolnej chwili skonfiguruję na swojej centrali DTMF i CLIP i dam znać, też mam sterowanie brama ale używam tylko apki ;D
Ok, test zrobiony, wsio działa elegancko, testowałem na NeoGSM-IP-64 v1.5 i zero problemu otwiera zamyka wsio igła ;)
załączam screen konf. wyjścia 8)
a takie pytanie - dla WE powiadomienia nie działają bo jak WE jest zwykłe to tylko w czasie uzbrojenia daje znać ze się coś dzieje wysyłając powiadomienia, ale jak ustawimy jako informacyjne to nigdy nie zadziała alarm w przypadku naruszenia ale bede otrzymywał powiadomienia
ale jak damy WE jako 24H to już zadziała za każdym razem - muszę to przetestować bo
wg instrukcji
24H- wejście generuje alarm sabotażowy, w każdym stanie centrali oraz generuje proces powiadamiania.
Zgasza się, tak jak napisałeś, ale jak chcesz żeby 24H generowało Ci alarm a nie tylko sabotaż to użyj opcji "sabotaż w strefie wywołuje alarm 24H"
Ważne żeby ustawić to dla odpowiedniej strefy (tej samej co jest czujka 24H)
dzięki
szkoda że nie można ustawić dla każdego - którego się chce -WE powiadomień
rozumiem że bez sensu dla np PIR powiadomienie ale dla np bramy garażowej że się otwarła to już wiadomość cenna
ustawiłem w LP żeby wysyłał mi sms z czujnika VD-1 bramy garażowej jaki jest stan ale tez jeszcze nie działa,
powiadomienia - sms i maile idą z zakładki powiadomienia dla WY ale z LP jeszcze nie :(
Cytat: RobertH w Kwiecień 21, 2020, 17:51:49
Cytat: Mimix w Kwiecień 20, 2020, 14:53:38
jakieś sugestie?
Pokazać ustawienia :)
wysłałem 21 kwietnia na maila ustawienia centrali IP64 - czy coś udało się zrobić? poprawić????
Z dyskusji wynika, że konfiguracja jest nieaktulna,
a jak sterować wyjściem MONOsatabilnym: SMS/CLIP/DTMF/app/panel
jest opisane w szybkim starcie
https://ropam.com.pl/wp-content/uploads/2018/04/an_neogsm-ip_szybki_start.pdf
Wyjście BIstabilne sterowane SMS/DTMF/app/Panel- zrzut w załączniku.
A linia ZWYKŁA działa tylko w czuwaniu bo taka jest jej definicja
a jak zrobić ze zwykłej powiadomienia, użyć logiki:
http://forum.ropam.com.pl/index.php?topic=922.msg4294#msg4294
Jak dalej z jakimś tematem będą problemy to wysłać aktualną konfiguracje i opisać pkt. do analizy.
wszystko powoli rozgryzam - niektóre rzeczy nie są wyjaśnione wprost, dlatego mam kilka pytań
ale jak dobrze rozumiem sterownie SMS-em WY bramy garażowej, które jest sterowane tez przez LP
nie ma sensu, bo w mimo ustawienia czasu na 2s to wyjście mam cały czas na ON po wysłaniu SMS-a
czyli lepiej jakieś wolne wyjście użyć do załączania SMS bramy i podłączyć je do LP?!
CLIP można wykorzystać tylko dla 1 wyjścia?? Chyba ze dla drugiego wykorzystamy inny nr telefonu z którego będziemy dzwonić?
jadąc autem lepiej zadzwonić niż wysyłać SMS-a żeby brama wjazdowa się otwarła, ale czy można jednocześnie ustawić DTMF i CLIP dla WY Brama wjazdowa
jak ustawimy odbieraj po 5 (s) Po odebraniu połączenia przez centralę, możemy sterować DTMF
to czas CLIP ustawić 15s i wtedy jeśli nie wyślemy kodu DTMF np 11* to po czasie 15 sekundach brama się otworzy?