Dostęp serwisu udzielany zdalnie

Zaczęty przez Marx-Tech, Styczeń 27, 2023, 15:00:57

Poprzedni wątek - Następny wątek

Marx-Tech

Przyzwyczailiście nas-instalatorów, że w Ropamie wszystko można zrobić zdalnie. Mam więc pytanie, dlaczego zrezygnowaliście z możliwości zdalnego aktywowania dostępu serwisu?
Przykład z życia: obiekt prawie wykończony, niezamieszkały, z uruchomionym systemem alarmowym Ropam. Zostaję poproszony o drobną modyfikację programu, ale właściciel nie może dojechać. Zdalnie rozbraja system, zdalnie otwiera mi bramę wjazdową i garażową,...i tu ściana: nie mogę wejść w tryb serwisowy, żeby "po cichu" otworzyć obudowę centrali i wpiąć kabel do programowania, bo konieczne jest udzielenie dostępu. No i sygnalizator wyje, serwisant nie może rozbroić systemu, a jedynie wypiąć wtyk sygnalizatora z płyty.
Klient musiałby podać mi kod użytkownika, a potem ewentualnie go zmienić, co wg mnie jest uciążliwością, bo widzę na co dzień tą burzę mózgu u klientów przy wymyślaniu tego jedynego, właściwego kodu.
Dyżurujący serwisant Ropam pozostał głuchy na moje przemyślenia uważając swoją rację za jedyną możliwą, bez podania konretnego powodu, dla którego mój pomysł jest zły i kategorycznie oznajmił, że nie zamierzacie wprowadzać takiej zmiany.
Postanowiłem więc prosić tutaj o dwa zdania wyjaśnienia i może innych punktów widzenia pozostałych instalatorów.

RobertH

#1
Cytat: Marx-Tech w Styczeń 27, 2023, 15:00:57
...dlaczego zrezygnowaliście z możliwości zdalnego aktywowania dostępu serwisu?
Takiej funkcji nie było więc z niczego nie zrezygnowaliśmy.
A zgoda na serwis przez kod główny jest wymagana przez normę.
Ponadto centrala ma programowanie zdalne uruchamiane przez app/SMS/panel.

K@mil

Ja takie sprawy załatwiam inaczej. Po każdej z instalacji robię sobie kopię zapasową ustawień centrali.
Jeżeli trzeba coś zmienić to robię to zdalnie poprzez "Połączenie zdalne TCP/IP/MODEM".
Włączam kompa, dzwonię do klienta, który loguje się do aplikacji i uruchamia mi "programowanie serwisowe", a ja bez problemu mogę działać leżąc w łóżku i pijąc piwko :)
www.AudioBas.pl - Instalacje audio-video :)

wojtek06061989

Ja robię jeszcze inaczej, na etapie montażu dodaję do centrali swój nr telefonu (za zgodą klienta) i później autoryzuję połączenie zdalne smsem i klienta nie trzeba z kanapy podnosić  8)